AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
724

Tack till Traneberg-Ulvsunda glasmästeri!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För att göra en lång historia kort först lite bakgrund....
Denna vagn Länk befinner sig numer i en bekants ägo. Efter han i december 03 bytte vindruta på Huddinge Bilglascenter började det vissla nedtill mot torpedväggen. Ägaren tyckte det var lite pinsamt att reklamera det hela så då han skulle till USA en sväng så tog jag mig an denna delikata uppgift. Om en verkstad gjort ett jobb tycker i alla fall jag det inte är mer än rätt att de ska få en chans att bättra sig även om det är lätt att döma ut på första intrycket. Sagt som gjort. Allbilglas fick tillbaka bilen och gav sig an den. Vad de gjorde eller itne vet jag inte men då jag 2 dagar senare återvände och åkte ifrån verkstaden så likväl visslade det om rutan. Den tidsram jag hade då tillät inte att jag återvände för att med ansvarig verkare konstatera problemet igen.... Ett kort telefonsamtal förberedde min ankomst kommande vecka.....
Nu var vagnen åter till glasmästaren ytterligare en gång! Under närvaro av Firmans VD skulle jobbet göras om och det även ätas med diverse mätinstrument och gud vet vad. Det lät ju betryggande samt att de ersatte extra bensin och tidsåtgång och en lånebil ställdes till mitt förfogande utan kostnad. En eloge för detta bemötande. Åter en gång efter bilen nu vart hos dem för 3:e gången tycker man ju att det borde vara fixat. Men nej då......
Det visslade så det hette duga. Nu satt jag mitt emellan bilägare och leverantör av produkten nämligen Bilglascenter. Knepigt. I brist på bra upplägg funderade jag på om jag skulle stämma dom eller hur orkar man ta sig vidare i detta? Den verkliga viljan att lösa problemet hade de dock och de uppmuntrade mig till att kontaka en annan glasmästare för att en utomstående skulle försöka lösa det hela. Jag kontaktade då Traneberg-Ulvsunda Glasmästeri i Alvik för att se om de kunde lösa det hela. Bernd som innehar firman var skeptisk till det hela men hörde visslandet jag störde mig på. Bilen togs emot dagen efter jag kontaktade honom och vad hade hänt på eftermiddagen då jag hämtade upp den? Jo, Bilglascenters VD hade varit där under jobbets gång. De kände varandra sen gammalt. slutet gott, alting gott.
Det här är ett skolexempel på hur en leverantör, hur dom än anstränger sig inte alltid kan lösa en kunds bekymmer som uppkommer. Hur ansträngd min attityd än var fick jag hjälp till slut. Jag sökte förvisso upp Traneberg-Ulvsunda Glasmästeri på egen hand men de uppmanade mig att söka en annan leverantör och givetvis behövde jag inte lägga ut en krona till.
Bernd har för mig bevisat hur underbart det är att stöta på en fackman, oavsett vilket område man än vill reparera sin bil.
Sen inte tala om hur glad 740ans ägare blev.
Mvh
Asken
Nej de har inte ens en hemsida T-U glasmästeri, men byta rutor det kan dom!:)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag missade ju huvudpunkten, det slutade vissla efter att T-U hade lyft ut rutan och satt in den igen!
Mvh
Asken
Uf
34
Ufo Lindeman
528iA Touring -98
Vissel ljudet uppkommer oftas för att man har antingen tryckt rutan för långt in eller för lite.Detta uppstår oftast på E38 och E39 modellerna,därför finns ett enkelt litet plast verktyg som man ställer på taket och den går utt över listen E38 har ett mått och E39 ett annat kommer inte ihåg måtten men har för mig att nånstans imellan 0,5-0,7 mm ska det va från list till verkyget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.