AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
811

Trim kam nogon?

be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
Är det någon som har koll på vart man kan köpa en ny kamaxel helst en vassare???

Jo
20
Johan_L
320i -99
Bildelsimporten i Uppsala har en del.

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Motornord.se
www.motornord.se

/Anders
Länk
motornord säljer schrick kamaxlar, mkt bra grejjer.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Någon som har erfarenhet om det gör någon vässentlig skillnad?

Det behövs väl dessutom 2 stycken? *dyrt*
har erfarenhet från 2 motorer.

m30 3.5 211hk.

och m20 2.5 170hk.

gav väsentlig skillnad på båda, svårt att säga hur mkt på m30in då det var rätt mkt annat gjort på den ochså.

ingen aning om hur det ger på m50.... men vet dom som med m3 grenrör, kammar, chip, sportavgas och filter bromsat ut kring 200 - 210hk på driven (kanske 235 - 240 i motorn).. så det borde juh funka ;)

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Fett!

Synd att de kostar så jävligt att få de monterat. Jag vågar inte själv...

Hur é det... måste man lyfta toppen eller de räcker man plockar ventilkåpan? Dom sitter ju där under...
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Toppen måste väck.
Har iofs inte skruvat i M50, har gjort det på M20, och det finns en liten liten chans att det går på den, men det är inte värt det extra besväret, man vill ju porta när man lix håller på :)
Har för mig att man kan ansluta högtrycks luft till tändstiftsingången på en cylinder, och sen ta bort vipparmarna, för att ventilen ska stanna uppe.

Men snackar vi M50, så är det ju dubbla kammar och annan lösning på toppen, du ju inte vanos, men vågar inte tänka på kambyte med vanos, låter jobbigt..
tror inte vanosen är nåt större problem.

att byta kammar själv är kanske inte det första man ger sig på, jag bytte ena själv, och den andra lämnades in på firma.

som Johnny säger går det inte att få ut kammen utan att lyfta toppen på m20, man kanske kan klara det om man demonterar hela kylaren och fronten och det.. men det är knappast värt det, ska man ändå byta kan kan man passa på att byta packningar och plana toppen, spricktesta osv, så slipper man göra om jobbet en gång till..

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
"jokko" Vart köpte du kamen till m20 motorn??Jag har öppet filter,chipp och sport system. hur mycke kan de utgöra med en vassare kam då tro?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Moddade en 323i -84 för ca 8 år sen :)
Och vad jag kan minnas så gav en 272 graders Schrick kam mycket trevliga köregenskaper!
Inköpt på MotorNord.
Kompettera då förstås med hårdare fjädrar för att kunna dra den kring 7000 strecket..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.