|
|
|
|---|---|
|
När jag bromsar försiktigt så känns det inget. Däremot om jag gör en kraftig inbromsning så rycker det till i ratten precis vid inbromsnings ögonblicket. Någon som känner till vad det kan vara? Mvh, s-w | |
|
Finns det verkligen ingen som har en aning på detta eminenta forum eller är frågan så urbotad korkad så den inte ens är värda att besvara? /s-w |
|
|
Drar bilen åt nåt visst håll när du bromsar ? Hade nyligen samma problem på min, oket på vänster sida kärvade lite, så det låg på helatiden, vilket orsakar värme, som gör att bromsen tar bättre på andra sidan, så bilen ryckte iväg åt höger vid hård bromsning. |
|
|
Nej, den drar inte åt något håll utan det känns helt normalt förutom det lilla rycket vid kraftigare inbromsning. /s-w |
|
|
Något med skivorna kanske? ...låter iofs mysko på en nolltvåa. Fast då borde det vibrera även vid lätta inbromsningar. Äh... _______________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Casterstagen?? alfatok.... |
|
| skeva bromsskivor | |
|
Garanterat skeva skivor.. På en bil med abs är det bara ratten som skakar , på en utan abs är det mest pedalen... Svarva dom för ett par hundringar bara.. |
|
|
Sony Det hade jag ingen aning om, tack för tipset. |
|
| Jajamen... Skeva skivor! Skakar i ratten... och om du har abs så borde du märkt att det är bromsarna som är kassa! =D För då skulle det kännas som om pedalen bilade på din fot ;) | |
|
Hej ! Har ungefär samma problem.. Men min vibrerar när jag når hastighet 90 och runt hastighet 120. Var kan man svarva bromskivor?? Gärna runt Stockholm eller Västmanland? Tack på förhand. /B |
|
|
Jamen jag har inga skakningar i ratten förrutom det lilla rycket precis vid inbromsning. /s-w |
|
|
s-w: Tydligen inte helt ovanligt enl BMW service lista: Länk "JUL 99 Brakes - Twitch in Steering Wheel With Rapid Application" BMW-verkstaden borde veta mer. Upplever samma sak själv. Har inget annat än orginaldelar (fälgar etc) |
|
|
Har exakt samma problem med min 330 02 TO.. Just när man trycker på bromsen, så rycker ratten till lite.. men sen känns det normalt under resten av inbromsningen.. Hmm |
|
|
bromsarna tar nog lite ojämt om det bara rycker till i början.. bmw mek kan gystera det.. lite svårt själv sony |
|
|
jag hade ett liknande problem med mig 318i E36, då va det bussningarna i framvagnen som behövde bytas....nu är det ingen vibrationer mer=) // Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.