|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha kört bilen ett tag så den blir varm uppkommer ett rasslande ljud i framkant av motorn på tomgång. Inte extremt mycket, men tillräckligt för att störa mig.. Hörs inte ett knyst när motorn är kall. Was ist das?? Min bil: Länk | |
|
jag tror eftersom jag har nåt liknande att det antingen är vanosen (tror mindre på det) eller kamkedjesträckaren, den sitter visst i vänsterframkant på motorn. när oljan bli riktigt varm, blir den väl tunnare och kamkedjesträckaren går väl på oljetryck?. så den kanske inte orkar hålla trycket om den inte är riktigt fräsch /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Fundrade lite på den jag med! Nån som vet om det kostar skjortan o femti att fixa? Min bil: Länk |
|
stefannorr |
Finns väl inget vanos på en 92- a ? kom väl 93! |
|
Stefan.. om du läser lite så ser du att min reflektion inte gällde hans motor, utan min egen... och den har.. vanos.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
stefannorr |
jokko> Men han verkade inte förstå de om du ser hans svar! |
|
åter igen tror jag han fattade det men menar precis som jag även skrev, att det mer lutar åt kedje-sträckaren. men man vet juh iofs aldrig ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Vet mycket väl att jag inte har Vanos, utan undrade om det kostade en del att fixa kedjesträckaren! Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.