|
|
|
|---|---|
intemartin |
undrar bara en sak träffade en kille för ett tag sedan han hade en e30 cab han påstod att det vara en 24v fanns detta på e30 det var en 92a martin_750 |
|
Nej. Men det går ju att konvertera en E30 till 24v genom att lyfta i en M50/52 eller S50/52 tex. Det fanns (finns?) även en firma i USA som gjorde 24v toppar till M20 motorn. Vore ju smaskens, hehe. :-) Kiip Spiiding! |
|
|
Jag har hört att det finns ett antal sena e-30or som tillverkades med 24v motor, men har inga fakta ang det. Är bilen importerad från tyskland? |
|
intemartin |
vet ej martin_750 |
323E21terror |
Jag har sett M3 E30cab (faktiskt 2 stycken) som hade 3.0 liters (24v) 286hk motorn, samt även den gamla E38 med nya 6.0 l motorn model 01. I Tyskland finns det många modeller som man verkligen inte trodde fanns. Jag vet även att E30 (cabben) fanns som 95ans model tex. farten är min drog |
|
Även E30 touring fanns tom -94, men med M20 motor. Det är ju inga större problem att montera en 24v motor i en E30, så det börjar finnas ett antal konverterade E30. Men jag har aldrig hört talas om E30 med 24v original. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.