|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har läst lite på forumet och förstått att flera av er har fått ny motorhuv pga rostproblem! Stämmer detta? Har själv sett på insidan av min huv att jag fått ett antal "lackbubblor", och det tyder ju på att rosten är på väg underifrån. Kan man bara åka till BMW och hoppas att dom ställer upp med en ny huv?? | |
| Ja tycker du åker förbi en bmw verkstad och låter dom titta på det. borde väl inte vara några problem | |
|
Undra när BMW fixade detta fel? Eller om 04:or också kommer att rosta om några år? Mvh Kristian |
|
|
De är lite fånigt att exakt på samma sida och ställe så börjar många av e46orna rosta. De är i princip alltid vänster fram under huven. Jag har sett 2002-2003 med sådana tendenser så frågan är om de överhuvudtaget är fixat. Ja håller stenkoll på min 330, men ja har inte sett något än. De kommer ju inte på alla bilar, men iaf på forumet är de rätt vanligt. OT:Alf va är de som händer? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| precis!! Under framkanten vänster fram kommer dessa bubblor | |
|
Joafog: De kommer att kalla det för galvsläpp och du kommer få en ny huv. Jag skulle råda dig till att skruva av handtaget på bagage luckan o kika även där. De är bra att de står för ett misstag som gjorts på fabriken. Men de är mindre bra att vissa 2-3 år gamla bilar har detta problem. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| wendtan: Hur menar du med skruva av handtaget på bakluckan? Har en Touring! Du menar att skruva bort hela skiten där nummerplåtsbelysning och allt sitter?? | |
|
Den sitter väl med 2-4 torx skruv. Ja menar handtaget ovanför nummerplåten med nummerplåtsbelysningen i ja. De är väldigt snabbt gjort, och bara en koll så du inte har problem där. De är nämligen de 2 ställena som är svaga punkter på e46. Ser de bra ut så glöm inte att tvätta av och vaxa. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| Vet att tråden inte är speciellt ny men... Har en 328, 99. Tyskimport 02. Nu till saken..har upplevt exakt samma sak med på huv vänster fram. Sett att en del fått en ny huv. Hur gör man för att få detta? Och gäller garantin för en 99:a? | |
|
Rostskyddsgarantin gäller 6år från första regdat. |
|
| Ok..hur får jag reda på den exakta regdagen? Den är en import från tyskland | |
parolof |
Hos vägverket, Länk |
|
Har fått bytt bägge bakdörrarna bakluckan och huven . Inga bekymmer alls hos Bmw i Göteborg. Men det e fan vad Bmw rostar. |
|
|
Hej. Var och tittade idag på en E46 -01 och upptäckte detta rostangrepp fram i huven och under. Min fråga är om det är helt säkert att BMW åtgärdar detta på garantin. Bilen är sv.såld. |
|
|
Skriver lite i denna tråd. Ser att den är ganska gammal. Har inte ägt min 320 -99 så länge. Upptäckte givetvis rost på min huv på exakt samma ställe som ni skriver. tyvärr ingen garanti kvar på bilen. Idag har jag lämnat den på rostlagning resp lack. 4000 spänn går det på. Så ville bara skriva o uppmana alla som har e46 kolla noga o åk till BMW innan garantin har gått ut..... |
|
|
Jag var in till Borgs bil i Vällingby i förrgår. Det resulterade i ny huv samt baklucka. Bakluckan hade två ytterst små bubblor mitt på plåten bak men det spelade ingen roll. Huven hade bubblor under höger framlyse (vänster sett framifrån). Alla som inte fått något utbytt och har garantier kvar, kolla noga och visa upp minsta lilla antydan till rost/galvsläpp! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.