|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag undrar om någon vet hur stora däck man kan ha på en Z3 av årsmodell 96 alt. 97. Hur breda kan de vara? Vilken tum är max? Tacksam för svar Mvh Montoya " I'm very easy to get along with, as long as you worship me " ; ) | |
|
Vilken modell av Z3 är det?? 2,8 och M har bredare flyglar bak och kan troligtvis ta bredare däck. Jag kör själv med 245/40-17 bak och de är tom godkända. Fredrik M tror jag rullar på 265 bak. Yatooil mfl rullar sina bilar på 19" vilket fungerar utmärkt. Antera gör 20" fälgar till Z3, men det finns inga däck som passar. Jag har iallfall inte hittat några 255/25-20... :-( /Caspar |
|
|
Jag tänkte mest på en snikig 1,8 att börja med. Har aldrig haft Z-serie förr. Måste börja någonstans. :P Men vad är då "max" för en sådan? Är det stor skillnad på bakskärmar mellan 1,8 - M ? // Montoya " I'm very easy to get along with, as long as you worship me " ; ) |
|
|
Le Montoya: Det skiljer 48 mm i bredd på en 1.8/1.9 (95.09-99.03) gentemot en sexcylindrig. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.