|
|
|
|---|---|
| Jag beställde en m3läpp o får den imorgon. Är det färdiga skruvar till eller popnit eller lim? Och måste jag borra hål i min m3 spoiler då? | |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med hur läppen sitter fast eller hur du ska fästa den, men har du en M3-front (med nät)eller "bara" en M-front (med ribbor). Om du har M3-fonten så borde där ju vara hål, men om du har M-fronten så kanske inte detta finns förborrat. Skulle då råda dig att fästa läppen med självborrande skruvar. En skruv som är gjord för att fästa spoilers mm. Finns säkert att få/köpa hos din lackerare. Har även lite frågor till dig, då min läpp blev lite skadad förra hösten. Vart köpte du dig läpp? Pris? Hur va ytaskicket, behövs den lackeras? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Smart Jimmy...!!! Kollade under din profil och hittade ju din bil där. Du har ju M-fronten och då tror jag inte att det finns förborrade hål till M3-läppen. Så andvänd den typ skruvar som jag nämde ovan. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Ok jag beställde den genom bmw i enköping. original 615kr. Ytan sa han att den är svart och brukas monteras som den är men kan och går att lackas..hmm vilket blir snyggast?! Och det finns ju färdiga hål i läppen men jag undra om det följde med skruv till eller ska jag dra iväg o köpa? | |
|
Jackass: Skruvarna brukar inte följa med men dom kan du köpa hos BMW. I de 2 sista hålen längst ut på vardera sida sätter du i pluggar. Personligen tycker jag det är snyggast om läppen får vara svart. Den är även svart på en M3 i originalutförande. ///Foppa |
|
| ja iofs så är ju listerna vid regskylten svarta så det kanske matchar rätt fint det. Tack för hjälpen :) | |
|
Håller med foppa, läppen är snyggast svart som listerna. Har som jag sagt tidigare fårr min skavd soch den har lite stenskott så den skulle behöva lackeras om. Tror ni detta är något man kan göra själv? Resultatet skall naturligtvis bli väl godkänt. Den ska inte ha klarlack va? Orginalet är matt som listerna väl. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmy: Det stämmer att den är matt som listerna. Jag lämnade in min m3läpp på slipning och lackning men jag blev inte nöjd med resultatet. Lackeraren sa att det inte är så lätt att få bort ojämnheterna. ///Foppa |
|
|
Oki, och om inte en lackerare kan få det 100% så ska nog inte jag med mina grymma kunskaper inom slipning och lackering ge mig på den lilla plastbiten. Blir nog bäst och billigast att inhandla en ny på BMW. Tack för hjälpen. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
DeeNo |
Jag fick borra hål i min m3 front och sätta pluggar i den som följer med vid köp, inga skruvar som rostar eller nåt sånt o vara orolig över hur smidigt som hälst |
| Nu sitter läppen där med plastpluggar som e rätt bra, som sagt rostar inte. Kameran gick het..hehe vart ju snyggt!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.