AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
961

Behöver er åsikt om denna M3a

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Länk

Rätt pris? Någon som vet nått om denna bil? Ser bra ut!
///Tobbe

Ich Rase gern!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den ser väldigt fin ut! Priset verkar ok, du kanske kan pruta till 150´?

Mvh
Känner inte till nåt om den specifika bilen. Dock skulle jag köpa en sedan M3 eftersom fyra dörrars M3'or är snyggare och framför allt mera ovanligare en coupeér. Dessutom är de en smula lättare!

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Booze: Kanske är ganska subjektivt? Anledningen till att det finns fler coupéer är att efterfrågan efter dessa är större. Det är lättare att sälja en coupé än en sedan dessutom.
acey:
Klart som fan att det är subjektivt, inte belyste jag alla BMW ägares åsikt i frågan! =) utan jag påstod bara att jag skulle hellre köpa en M3 sedan pga utseendet om man jämför med coupen. Men iaf kan vi enas om att sedan M3'an är mera ovanlig än coupén samt en aning lättare.

Du har dock säkert rätt i att coupen är mera lättsåld.

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Boooze; Är sedanen verkligen lättare än coupén? Trodde det var tvärtom för M3. Det jag vet är att en vanlig 3-serie sedan är lättare än en vanlig 3-serie coupé men för M3 trodde jag som sagt att det var tvärtom. Du råkar inte ha några siffror som backar upp ditt påstående?

/Skeptisk M3 coupé-ägare ;)
MrMarsupilami: När det gäller icke M-modeller är iaf sedanen lättare, men skulle M3'an kunna vara ett undantag? Hmm, måste kolla lite...

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Runt 1460 kg för sedanen och ca 1540 kg för coupén, siffrorna varierar dock lite men genomgående så påstås det att coupen är tyngre.
Det är också skillnad i vikt på amerikanska och europa m3'or.

Källhänvisningar:
Länk
Länk
Länk

Hittar någon exakta siffror för alla tillverkningsår och M3 modeller från BMW så länka!

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

I den här tråden skrev "Agge" från forumet att det är tvärtom, d v s sedanen är tyngre: Länk

Ska forska vidare i detta intressanta ämne, man vill ju inte bli tvungen att byta bil :)

Jens
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Har för mig att det har hissats varningsflagg för den där bilen, åtminstone bilen på bilden. Den kan ju vara lånad. Den var till försäljning för en månad sedan i så fall och då var priset och miltalet lägre. Jag vill inte smutskasta någon, men sök på m3 under värderingsforumet så kanske du hittar någon info.

Mr C
säkert jättefin!
men jag skulle nog montera tillbaka "original" chip...
För några 25hk gör det ju inte och man har läst en del saker här inne som inte verkar lysande...
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Tycker priset låter rimligt och ser ju bra ut. men förstod inte heller vart dom där 25Hk skulle komma ifrån. Men hade hellre föredragit en Coupe vid köp av en m3. En sportbil ska ha 2 dörrar enligt mig. De känns mer välbyggda ut på något sätt.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Riktigt snygg, lite sleepermode på den! Inte nån jävla tomte som har stylat sönder. Stilren! Snygg! Smaksak förstås.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Mmmm sedanens fälgar är verkligen skitsnygga!! Jag hade nog faktiskt också valt en sedan ifall jag skulle köpa E36 M3. Känns lite mer udda och lite mer sleeperfaktor är ju bara positivt. Att verka utan att synas är kul :)

/Andreas
_____
Länk
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
>>Mr C, jag har sökt på gamla inlägg men inte hittat nått, vad var det??

///Tobbe

Ich Rase gern!
Agge
MrMarsupilami:

Inte ska du behöva byta bil :)
Coupen är 20 kg lättare än limon. Sen om de flesta limos där ute väger mindre än coupen tyder det på att de har mindre utrustning, dvs de som köpte M3 limo som ny var snålvargar :)))

Mvh
//Agge

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Wolv: nej du har ju verkligen en sleeper nu......

;-)

/B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.