|
|
|
|---|---|
|
Byter man oljan i bakaxeln, eller fyller på vid behov? Hittar nämligen ingen urtappningsplugg, bara nivåplugg... Gäller en E34 525 | |
|
Med fördel så byter man den. På senare modeller är den livstidsfylld men det skadar inte att byta den. På din modell tror jag dock att det är en serviceåtgärd att byta, alltså bör du göra det. Varannan insp.II tror jag det är. /Anders Länk |
|
|
Var 4000:e mil tror jag det är på 325 E30. Men hur viktigt är det att kolla nivån? Brukar det läcka? |
|
| På min E34 sitter påfylling bak och avtappning på högersida av klumpen. | |
| Oki, jag byter... det handlar bara om en knapp liter, men hur får man ut den om det nu bara finns nivåplugg?? | |
|
Det BÖR sitta en urtappningsplugg längst ner... =) Annars kör du bakaxeln varm (som vanligt, vid oljeyte) och sedan suger upp det med en oljespruta. Dålig metod, dock... E34 (ej iX) sväljer 1,7l olja i bakaxeln... |
|
| Tack! fel igen oi min svenska instruktionsbok, den säger 0,7L i bakaxeln... inte första gången... | |
| Urtappningspluggen sitter på passagerarsidan och påfyllningspluggen sitter baktill. Oljan ska bytas vid varannan Inspection 2. Dvs vid ca 5000 mil. | |
|
Hej Är det verkligen 1.7 liter i E34 bakaxel..? Även i min instr.bok står det 0.7 l och samma i Haynes om jag inte minns helt fel... Båda hänvisar dock till BMW special olja för bakaxeln, anger ingen beteckning alltså. Någon som vet var man kan köpa förutom hos BMW samt vad det skall vara för typ. Har en 530 -89 |
|
|
Det behövdes 1.7 på min när jag bytte. Olja fanns på mekonomen också, vita flaskor med BMW märkning utan normalt varumärke. |
|
| Ok, 0,7 eller 1,7 vi får sse hur mycket som går i, har garderat mig med 2liter hypoid-olja från Valvoline.SAE90 | |
|
Min rymmer 1,7 liter, men jag har diffbroms om det nu skulle påverka något (förutom annan olja). Mvh Rasmus |
|
|
Det går i 1,7 i slutväxeln. mvh//trucker Länk Länk NY |
|
|
Japp, 1,7 liter går det åt. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
| 1,9 liter i E34 535an står det i min bok iaf | |
|
Hallå allihopa Jag skulle idag byta olja i slutväxeln på min bil, men det gick inte alls bra då jag saknade den rätta storleken av insex-nyckel till tapp/nivåpluggen....någon som vet vilken det skall vara...verkar kunna vara 12 eller kanske 14mm Mvh/ Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.