|
|
|
|---|---|
| Tjena! Har fått en sådan dump för ett tag sedan och undrar om någon här har testat en sån någon gång/har en sån... eller om nån vet någe trevligt om den? | |
|
Har haft sån på en nissan cherry... sjukaste dumpen jag sett och haft iaf... Mer kvalitet än det får du leta länge efter och mkt hög finnish och ljudet e dom rätt ensamma om, tyvärr blir dom allt vanligare här i malmö iaf. Jag var aldrig missnöjd med den. __ Letar vita framblinkers! |
|
| Hur låter den då? Alltså, typ, pyser den eller kvittrar den sekventsiellt som en "rallydump"? | |
|
låter som ett pistolskott o en vissla =) Låter som om man "knishar" ut ett ljud. Ett väldigt mettalliskt ljud... __ Letar vita framblinkers! |
|
| Hur en DV låter beror till största delen på hur högt laddtryck man har. Under 1 bar så brukar den oftast bara ge i från sig ett pys, över det så kan det karaktäristiska "rallyljudet" uppstå, dvs det låter mera som det kvittrar. På en rallybil har man dock ingen DV vad jag vet, utan det kvitter som man hör när man står i skogen är luften som slår tillbaka mot impellerbladen. | |
|
Dom flesta rally bilarna kör på hks dumpen.... ska vara bland det bästa som finns,,, ska själv köra med en sån MvH Rosen |
|
|
Turbo XS låter najs! Exempel: Länk (Norsk E30) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse Järnet: Jo den låter stentufft!! Hade en sån på min gamla 740 tic, då sket folk i brallan när man släpte av precis bakom dom;) En gång vart nån så arg så han kasta snus rätt på bilen... Men det är sånt man får ta när man skrämmer skiten ur folk=) |
|
|
Christian L: Var kan man köpa? =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse Järnet: Den kan du köpa på stylingkompaniet, bildesign i Örebro och beställa från Dalhems om jag inte minns fel!? Kostar typ 2700:- |
|
|
Ok, tackar! --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.