|
|
|
|---|---|
RH Schnitzer |
den går väldigt ojämt på tomgång.. den pendlar mellan 400Rpm och 1500Rpm men ibland går den perfekt (Dock väldigt sällan) är det nån som kan veta vad felet är? Vissa säger att det är Tomgångsmotorn men om det är den vad ska man göra med den och vars sitter den? |
Dino |
Tja , du jag har samma problem med min o lät en BMW mek kika på den (felsökning) o det var Karbdonsator eller nånting sånt kommer inte ihåg exakt vad den hette, ( blir den så bara när´bilen är värm ? för då kan det vara luftmängdmätaren också !) M-MotorSport |
RH Schnitzer |
Den gör så oavsett om den är varm eller kall... var det dyrt att fixa? Karbdonsator. Pris? |
Dino |
köpte den för 1800 på BMW sen bytte min farbror den åt mig han är mek , så det var vad det kostade för mig men det ska finnas en givare som bestämmer bensin insläppet har du tur kan det va den också den kostar runt 1500 inkl arbetet i BMW . M-MotorSport |
327i Nm Power |
Tjena. Det låter som om det är fel på Lambda sonden. Det är den som styr luft/bränsle blandningen och sitter på grenröret alt. katalysatorn. Detta är ett mycket vanligt fel på 325 E36. |
|
Hej! Karbdonsatorn kanske ska vara kanistorn eller EVAP-systemet som styr förbränningen av bränsleångorna i tanken, läckage på magnetventilen till EVAP ger väldigt instabil tomgång vid varm motor, med kall motor bör det inte påverka gången så mycket. Många fel kan ge ojämn tomgång, det är svårt att sitta här att veta vad det är för fel på just din bil. /Fredrik. |
|
RH Schnitzer |
bilen Går bra när man kör men enligt economi mätarn så ligger bränsleförbrukningen på ca 2L milen..!! vi hadde Lös tomgångsmotorn igår och rengjorde och smörjde, utan resultat!! Får väl testa att byta Lamdasonden och annars lämna in bilen på nån BMW verkstad!! fins det Universal Lamdasonder? |
|
Ett tips kan även vara att kolla upp spjällhuskontakten. Min strulade och resulterade i en ojämn tomgång. Går på ca 600 :- ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.