|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har samma fel som jag sett att många har haft här på forumet: att när man låser bilen (med nyckel) så låser den upp sig med en gång. Om man låser igen brukar det dock fungera som det ska. Mitt fel har jag lokaliserat till passagerardörren där själva låsknoppen verkar kärva, det verkar som om ”trycket” inte räcker till. Den går liksom trögt både upp och ner, till skillnad från de andra dörrarna där det går mycket snabbt för låsknoppen upp och ner. Det verkar som om låset inte ”orkar” låsa på första trycket. Åker jag själv i bilen och inte öppnar passagerardörren så fungerar centrallåset direkt, medan om passagerardörren varit öppen så fungerar aldrig centrallåset på direkten. Anledningen till att jag frågar är att jag inte har hittat någon riktigt bra lösning. Felet sitter alltså vad jag kan förstå i passagerardörren, har sprutat i kontaktspray för lås men utan resultat. Det jag undrar över är vad som gör att knoppen går så långsamt upp och ned. Det låter nästan som om det behöver smörjas, men var? Dvs hur smörjer jag låsmekanismen bäst? Behöver jag montera ned hela dörrsidan? Eller kan det vara något annat som påverkar att ”trycket” inte räcker till/ låsknoppen kärvar? /Nicklas (525iA -95) | |
|
Hej !! Jag har iofs en mkt äldre bil än dig, en 525i-e34. Hade det problemet samt också att mitt larm kunde starta utan anledning mitt på natten. Problemet var utslitna kablar som sitter under ett plasthölje i bagageluckan (sedan). Precis där plastbiten slutar böjdes de smala kablarna så mkt att de nästan hade gått av. Fick skarva om 7st av kablarna samt låter härvan hänga fritt för att slippa samma problem igen. Alltid värt att kolla upp, kostar ju inget.. 1ggn BMW, Alltid BMW !! Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Rättelse.. Kablarna var avnötta vid kanten av plasthöljet, den del som sitter närmast baksätet. Alltså de sitter på ena "armen" till bagageluckan... 1ggn BMW, Alltid BMW !! Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
| Skall försöka kolla och följa kablarna o se om jag kan hitta något liknade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.