|
|
|
|---|---|
|
Har alldrig hört detta eller lagt märke till det tidigare, men när jag, vit tomgång låter kopplingen vara uppe "spinner" något i bilen, verkar som om något inte går som det skall, men när jag trampar ner kopplingen försvinner ljudet? Någon som vet vad det kan vara? Känner pengarna flyga iväg redan nu=/ | |
|
urtrampningslager?? är det det så är det ingen särskillt kostsam historia. mvh Jimmy |
|
| hejsan jag märkte också att jag hade det felet för nån dag sen tror du det gör nåt om man kör när det är dåligt ?? | |
|
bör ju inte göra något men det är ett rätt otrevligt rasslande ljud.. jag har kört med kasst urtrampningslager en längre tid innan jag fick tummen ur och bytade.. passa på att byta till lite bättre kopplingsgrejer samtidigt.. jag menar för framtida bruk! =) |
|
|
Yo PevAB!=) Ljudet får man la leva med bara det inte rasar rätt åt H-e=P Hur mycket gick det på för dig månntro? En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. |
|
| nä det surrar som bara när jag inte kopplar. | |
|
problemet är om lagret havererar... då står du där, inte lätt att växla utan, så dra inte ut på det. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Hej! Kan säga att det varken beror på urtrampningslager, tryckplatta, lameller...har bytt dessa vid detta fenomen men ljudet kvarstår...undrar vad det egentligen kan vara... |
|
| urtrampningslagret i 99 fall av 99,1. Placeboboy måste tillhöra den där 0,1 | |
|
Lagrena i bottenstocken på lådan som är lite glappa. Inte mycket att bry sig om. Mycket dyrt att fixa. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Utrampningslagren hörs normalt aldrig om man inte trampar ned kopplingen när det är felaktigt, det är helt obelastat när kopplingen inte är nedtryckt. Med uppsläppt koppling i friläge är det lådans lager, axel som snurrar med och kan låta., brukar bli värre när det är kallt ute. ///MVH Hasso Länk |
| ah, läste bara rubriken och senaste inlägget. då e d kanske inte urtrampningslagret nej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.