|
|
|
|---|---|
| I dag begynte lysdioden over pot.meter for turbitrykk å lyse under kjøring. I følge manualen er dette et dårlig tegn :-( På tomgang blinket dioden som en slags kode: 3 blink, opphold, 2 blink, opphold, 3 blink, opphold, osv. Noen som vet disse kodene, evt. hvor man kan forhøre seg? Hjelp ønskes, takk! | |
|
Enl. manialen så betyder det att det är något fel på den elektroniska laddtrycksregleringen. Är osäker om det är den separata boxen som inte funkar (3st). I bästa fall är det bara reostaten som är trasig. Jag håller tummarna... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Reostaten? Hva er det? | |
|
Den du ändrar laddtrycket med (vredet). M v h Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Ok. I dag kjørte jeg til jobben med bilen, men nå tente ikke LED'en i hele tatt. Alt virket normalt. Jeg kjørte uten turbotrykk hele tiden, selvsagt. Motoren ble ikke driftsvarm. Skal sende en e-mail til Alpina og spørre om hva koden betyr. | |
|
Fikk nettopp svar fra Alpina. Felkoden betyr: -For høgt ladetrykk! Reostaten sto på laveste ladetrykk under en forbikjøring i går kveld. Jeg syntes bilen dro godt likevel. Mulige felårsaker i flg. Alpina: - new turbo chargers (the spring is very strong) - the hose to the regulation valve was kinked - the potentimeter on the throttle body for the pressure regulation is not adjusted right - the control unit is defective |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.