AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
509

Felkoder ladetrykkstyring B10 Biturbo

Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
I dag begynte lysdioden over pot.meter for turbitrykk å lyse under kjøring. I følge manualen er dette et dårlig tegn :-( På tomgang blinket dioden som en slags kode: 3 blink, opphold, 2 blink, opphold, 3 blink, opphold, osv. Noen som vet disse kodene, evt. hvor man kan forhøre seg? Hjelp ønskes, takk!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Enl. manialen så betyder det att det är något fel på den elektroniska laddtrycksregleringen. Är osäker om det är den separata boxen som inte funkar (3st). I bästa fall är det bara reostaten som är trasig.
Jag håller tummarna...

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
Reostaten? Hva er det?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den du ändrar laddtrycket med (vredet).

M v h
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
Ok. I dag kjørte jeg til jobben med bilen, men nå tente ikke LED'en i hele tatt. Alt virket normalt. Jeg kjørte uten turbotrykk hele tiden, selvsagt. Motoren ble ikke driftsvarm. Skal sende en e-mail til Alpina og spørre om hva koden betyr.
Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
Fikk nettopp svar fra Alpina. Felkoden betyr: -For høgt ladetrykk! Reostaten sto på laveste ladetrykk under en forbikjøring i går kveld. Jeg syntes bilen dro godt likevel.
Mulige felårsaker i flg. Alpina:

- new turbo chargers (the spring is very strong)
- the hose to the regulation valve was kinked
- the potentimeter on the throttle body for the pressure regulation is not adjusted right
- the control unit is defective
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.