|
|
|
|---|---|
| Jag har en 735ia -87 som jag tänkte byta in vid ett bilköp. Är det nån som vet vad den kan vara värd i bilhandlarnas lista? Den jag talade med ville inte kolla utan tog sig själv en värdering. | |
Janzzon |
Tjena Mageng! Din 735ia -87 finns inte med i den "gröna listan" som bilhandlare har. -Därför är det skicket på bilen som spelar en stor roll. Tror (vet att) du kan få ganska olika pris förslag på din bil, ett tips är att åka runt och höra på flera bilfirmor. Kan säkert skilja mycket pengar. Jobbar själv som bilförsäljare och jag vet hur svårt det kan vara och värdera en bil som inte finns med i vår gröna lista. Så ring inte bara till bilfirmorna utan åk in direkt så att dom får se bilen! Då får du veta mer exakt vad du får för din bil, för då ser dom skicket på bilen. Annars om du ringer drar dom alla bilar över en kamm. Lycka till! Mvh Janzzon |
Froz-523 |
Har svårt att tro att en bilhandlare skulle köpa in bilen så rakt av, i så fall till ett riktigt underpris. Snarare är väl inbyte hos en bilhandlare tänkbart och då är mellanskillnaden som är intressant, och det säger inte så mycket om värdet på inbytesbilen. Hur bilhandlaren fördelar inbytesvärde och pris på "nya" bilen till en mellanskillnad är bara räknedribblerier från bilhandlarens sida. |
|
Janzzon! Vad står min Volvo i för pris i din gröna lista? Det är en 944 Turbo -91 med 21000 mil på mätaren. BRA skick och fullutrustad. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17. Mvh. Micke Olsson |
|
Janzzon |
Turbomicke Det är många som påstår att deras bilar är fullutrustade, och när man börjar fråga om dom tex har Ac, alufälgar mm så börjar dom förstå att deras bil inte är så fullutrustad som dom tidigare "trott". Men om vi utgår ifrån att din bil är fullmatad med det mesta så står den i listan i ca 35.000:- mkt beroende på skicket. Detta är dock ett listpris så man måste ta hänsyn till varje bil hur dom ser ut. Mvh Janzzon |
|
Tack Janzzon. Joda, den ÄR fullsmetad. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17. Mvh. Micke Olsson |
|
323E21terror |
Man skall aldrig byta in en bil hos en bilhandlare om den inte är extremt svårsåld eller att man bara måste bli av med den direkt. Grejen är den att det priset man får ge för den nya bilen kan man pruta ner till endå utan att lämna en inbytesbil..så ligger det till..sälj den privat det lär du tjäna på och pruta på den nya bilen istället. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.