|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt men inte hittat nåt svar på min fråga.... Är det svårt/dyrt att montera nackstöd i baksätet på en E36 cab (95:a)? Tack på förhand mvh //Johan | |
|
Tjenna mannen! Jag vet inte hur det står till med din E36 cab, men just nu så håller jag på med nackstödet därbak på min 316i -93. Det har kostat mig 1795 spenn på bmw att beställa bägge två. Och sedan är det bara att sätta in dem. take care |
|
|
Det är väl det att fästen saknas på cab (på dom utan nackstöd standard så klart). /Anders Länk |
|
|
Var ute å tittade och det ser inte ut som det finns några "fästen"... betyder det att det inte går eller att det blir väldans dyrt? mvh //johan |
|
|
Stora skillnaden mellan cab och coupe/sedan är väl att nackstöden sitter monterade i ryggstödet på cab-modellen. I coupe sitter nackstöden monterade i hatthyllan. Fästen finns alltid under hatthyllan, men hos de som inte levererades med nackstöd bak får man borra upp hatthyllan. I ditt fall med cabben kan du ju göra nån speciallösning kanske, men det bästa dock förmodligen ej billigaste är ju att fixa ett nytt baksäte med fästen för nackstöd. |
|
|
Ok då vet jag. Tack så mycket för alla svar! Synd att det inte var så lätt som jag hoppats... :( mvh //Johan |
|
| Tråden är ju några år gammal, men jag tänkte jag kunde nämna att jag ska få det fixat i en E30 från 88.Killen ska fixa några stöd från skroten och montera dom i ryggstödet. Dom kommer alltså att sticka upp genom hatthyllan. 1500 kr för tre nackstöd. | |
| Fästena i e36 vab sitter inte i ryggstödet utan det är " ställningar" som sitter i karossen bakom ryggstödet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.