|
|
|
|---|---|
osby0479 |
Utan att bli otrevligt bemött ? |
|
Pröva någon BMW verkstad och be och få prata med mekanikern.. Här i jönköping är dom ganska trevliga o svarar på frågor man ställer.. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Osby0479: Såg du mitt svar på ditt tidigare inlägg ? Kan kanske vara givaren till motorhuven ? Mvh Jimmy |
|
osby0479 |
Jemej: har kollat den men den verkar vara i sin ordning iaf, det är väl den som sitter till vänster en silvrig liten grej ? |
|
Hej igen.. Såg att du hade bytt motor till en från en Z3m.. Om du även har flyttat över databoxen från den bilen så kanske det är så att vissa funktioner saknas i den som behövs får att SMG´n ska fungera.. Det är bara en teori men det skulle ju inte förvåna mig om det är så iom att SMG´n får en massa info från boxen vid växlingar.. Men Hasso kanske har några teorier om detta ? Mvh Jimmy |
|
cane |
Är ganska säker på att SMG styrboxen och databoxen till motorn pratar en del med varandra, tror inte det kan funka med boxen från en icke SMG bil. Du har ju en del signaler som det vore knasigt att plocka direkt från givarna, ex varvtal, hastighet, handbroms på/av, diverse temp givare (motor, vxllåda, utetemp tror jag). Dessutom tror jag att startspärrsystemet går igenom SMG datorn åxå(?). Hasso gav mig en länk till en 500 sidors E36 98 el schema, det är från den jag vill minnas ovanstående. Vad gäller att oljebehållaren blir "tom"... ja, oljenivån sjunker litet i behållaren, men på min bil så visar avläsningsstickan på max efter att hydraliken har laddat klart. Dock ser det ganska tomt ut, men kolla på stickan. Står en markering på min sticka, typ 20 grader, så antagligen ska den kollas i rumstemp med kall bil. |
cane |
Osby förresten... där var jag i påskas! Det är inte du som har en bil med helt galen multilack som går typ i lila och grönt med breddad kaross? Såg åxå en gul M3 cab (i alla fall hade de m3 optik). Kanske såg du mig tanka min svarta cab med HT på! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.