|
|
|
|---|---|
dave3333 |
tänkte höra vad som gäller vid överladdning på borrade block, är det någon som kört med överladdning här med 93mm kolvar med ett milt laddtryck(06-08) Tänkte om det blir förlite gots i väggarna |
dave3333 |
läste även om betongflyda block när man har hård borrning.. vad menar med det och var kan det kosta? |
| vid 93 i borr har du väldigt tunna foder på en M10, skulle vara otroligt försiktig med laddtryck på en sån. | |
|
Jag har 94 i borr i min och jag tror inte det kommer att vara några problem, om man inte tokladdar. |
|
| jag har också 94mm borr i min m10 som också är betongfylld upp till strax över frostpluggarna för att ge stadighet | |
Rotti |
FsRacing: vad skulle du ladda 93 i borr...? |
dave3333 |
menkebyre... vad betyder betongfyld ? |
|
Jag skulle åxå ta det lungt med ladd med det borret! Med att betongfylla menas att du fyller upp blocket med betong för att få högre stabilitet i blocket (cylinderväggarna) Men det e inte att rekomendera på en bruksgösta...... Mvh/Magnus Eriksson www.venomousracing.com |
|
| Har då sett block med 90.5 i borr med cylinderväggar som har gett sig. aldeles vågiga. Hör inte till vanligheterna men med över 92 skulle jag inte vilja åka turbo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.