|
|
|
|---|---|
|
Hej körde på en huvudled som är fyrfilig. 70 är hastighetsbegränsningen. En tjej skulle korsa huvudleden från vänster till höger hon ska alltså korsa huvudleden. (inga trafikljus eller ngt sådant) jag kör i vänster fil alltså innerfilen tjejen börjar korsa vägen stannar sen och står i vägen täcker hela den filen jag kör i. Blir tvunden att väja och kör i diket på vänster sida av vägen (halt ute) Vad jag har hört hittils så ska det ju vara hennes fel då hon inte lämnade företräde och stannade i vägen. MEN till min fråga det är ju inte ofta man kör 70 på en 70väg ska jag helt sonika erkänna detta på skadeanmälningsblanketten? Ngn som har erfarentehter av detta? Jag ska skicka in blanketten idag så om ngn som varit med om liknande skulle kunna skriva några rader vore det mkt till hjälp. | |
D-diddy |
är det sjutti och du kört för fort tror jag att du kommer att bestraffas på något sätt om du skriver det i rapporten. typ höjd självrisk eller i värsta fall ingen utbetalning alls. Bolagen letar ju kryphål för att slippa utbetalningar. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Jobbig man vill ju vara så ärlig som möjligt. Har du varit med om ngt liknande själv > D-diddy? |
|
|
Jag har varit med om något likande. Hävdade att jag kört 70. (verklig fart runt 90) i mitt fall var jag livrädd att bolaget skulle ut och mäta bromsspår, men de gjorde de aldrig. Om det var halt ute har du väl knappast lämnat några bromsspår? varför stannade tjejjen mitt i vägen? MVH Robert |
|
|
Det regnade så det blev ju inga spår. Hon sa att hon blev mkt rädd för att det gick så snabbt. Hon förs helt enkelt och satt och väntade på att bli påkörd. Hon kommer ju givetvis säga att jag körde fort som fan. Ahh vad kan man göra, får väl ta och skriva 70 och stå fast vid det och förklara om de frågar. Faktum är att vägen växlar från 90 (110) till 70 så jag körde kanske i 80 på riktigt alltså inget hitte på. Skulle vara hemskt att bli av med ersättningen pga ngt sådant. Man blir ju mörkrädd man utgår ju från sig själv som bilist, kanske dax att inse att det finns folk som gör mkt konstiga saker i trafiken. |
|
D-diddy |
Philip. Nej jag har aldrig krockat. klart man vill vara så ärlig som möjligt. det ska man vara också men handlar det om så låg hastighetsöverskridelse så är det kanske inte helt avgörande i fallet och därför kan man ju justera lite för att slippa massa krångel. glöm inte att hastighetsmätaren ofta visar lite för mycket ;D David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Håll du fast vid 70. Oavsett vad hon hävdar har hon inga belägg för sina ev. påståenden. Satt hon och väntade på att bli påkörd efter att ha skitit i väjningsplikten? Herregud, snacka om herrelös bil. Säga vad man vill om Collin, men hans artikel om kvinnor i trafiken var klockren. Lycka till och ge dig inte om bolaget trilskas. MVH Robert |
|
|
Ok tackar för svaren fyller i blanketten och postar nu. Kan ju säga att det hela alldrig hänt om jag kört min förra BMW. Körde en tung framhjulsdriven tracktor med tvivelaktiga vägegenskaper och balans. En E39 får det bli så man blir glad igen. Ha de så gott allihop och tack för svaren. MVH Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.