AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

Ta bort ACC panelen

Stingrayracing
Tjena,

Jag har ett litet missljud som kommer från ACC panelen och jag skulle tro att det är fläkten som suger in kupeluften till sensorn som sitter där, som låter illa.

Hur får man bort ACC panelen utan att bända sönder något?

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Se under mekartips->E39->Klimatanläggning:
Länk

/Hammar
Stingrayracing
Perfekt!

Tack för länken.

Stingrayracing
Det gick jättelätt att få isär alltihopa, fick till och med isär knappsatsen... Fast den vra väldigt svår att få ihop igen då inte de små knappblecken ville ligga still.

Har en annan fundering; Restknappen saknade bleck. Ska den ha det och vad används i så fall den knappen till?

BMWs manualer skulle kunna vara lite mer detaljerade och förklara lite utförligare...

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag har aldrig plockat isär knapparna.
Jag ville bara komma åt fläkten som surrade för att smörja upp den.
Men...
Rest-knappen används till att få in restvärme från motorn in i bilen när motorn är avstängd.
Den fungerar brara när motorn har kommit upp i grader och om det är under 18 grader ute (tror jag det var) och den håller igång i ca 10 min.

/Hammar
Stingrayracing
Tack Hammar!

Då är det bara att efterlysa ett knappbleck...

Är det någon som har en gammal och trasig ACC panel liggandes och som vill offra ett bleck för en liten ersättning?

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag är osäker på om det är så enkelt som att sätta dit en knapp.
Eller var knappen trasig?

Kolla med BMW om det är så enkelt, tror det ska till lite elektronik också.
Men som sagt, jag är lite osäker. ;-)

/Hammar
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
se mitt inlägg angående knappsats.

///MVH Hasso
Länk
Stingrayracing
Hammar - Rest knappen sitter där den ska, men fjädrar inte ut, vilket mässingsblecket normalt ser till att den gör. Jag tror att det är någon som har varit inne i knappsatsen innan, då det fanns små märken i kontaktytorna på kretskortet efter det lilla mässingsblecket under REST-knappen.

Hasso - Tack för länken. Jag har en knapp som är paj också, men det var egentligen ett mässingsbleck som sitter innanför knapparna som jag efterlyste.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.