AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.470

topp pakcningen gick å nu går inte bilen länge

Sida 1 av 2
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
topp packningen gick. så jag satte det en i stansad koppar på 2mm å nu går bilen skit dåligt.... kammen å allt de e nollat å instält men den miständer å e jätte slö.. vad är kass eller har hänt.... å hur reagarar motorn om de e en sprika i toppen???

Iron M///
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
blandar den några vätskor?

/Per
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
kan inte säga de riktigt... vet ialla fall att den inte trycker ner något vatten i oljan... men den kommer ingen värme i bilen å den kokar på 20 minuter om den står på tomgång.. den gick som fan innan.. å nu går den sämre en en transit buss.... kan jag krökt någon vetil eller något annat... har haft väck toppen å tittat men ser inget som verkar galet eller blivit mishandlat på något sett....... e så tråkigt

Iron M///
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Hade du mycket kylvätska i cylindrarna? Det kan ju hända att du krökt nån vevstake?

Har du luftat systemet ordentligt? Att du inte har nån värma beror ju på att du har luft. Värmen ska ju vara på max då man luftar/varmkör systemet. Men det vet du säkert.

Du kan ju prova ta ett kompprov. Kan ju vara en ventil som är krokig. Jag har skutit ett antal packningar och toppar, men inte har den börjat gå som en kratta för det.

Jag skulle satsa på ett kompprov!

Blanka däck AB
-3
77
-320-
325TIC
Skulle misstänka en spricka i toppen!!!Kolla så du inte har olja i väckebehållaren..

MVH
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
de blandas ingen olja å vatten i behålaren värmen är på fult å har luftat ut kyllaren så mycket jag kunnat.... ska ta komp prov på den då.. men vad ska man ha i komp då?? e så satans tråkigt att de skulle bli så här....

å hur märker man om de e en sprika i toppen.. blandas olja å vaten då eller??

Iron M///
-3
77
-320-
325TIC
Du måste plocka bort toppen och kolla:(
Orginal komp ligger på 8,8,1 om jag minns rätt??

Har du katt på bilen???
nu e d riktigt det kompet vi menar att han skall kolla

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
glömde ett inte där

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Sp
189
Spjuvern
E46 318 -98
E30M3 -87
E36M3 -93
8,8 är komp förhållande

du lär få en annan siffra på komp mätaren då den mäter komptryck

vad det blir för siffra är inte så noga, huvudsaken är att dom är rätt så lika, om inte alla är dåliga :/

Länk
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
okey då så alla ska ha samma komp typ..

spjuvern: du vet vell vad som händer när en topp spriker???

Iron M///
Sp
189
Spjuvern
E46 318 -98
E30M3 -87
E36M3 -93
nja ja slängde min topp när packningen gick och köpte en ny på bmw
ingen ide att hålla på att byta toppar hela tiden tycker jag

efter det gick den hela somaren utan problem

jag tror inta att din bil går dåligt pga en spricka i toppen
den kan vara en spricka i din topp men den borde inte påverka motorns gång

Länk
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
så förmodligen har jag en krökt ventil eller dylikt då... för turbon rasar vell inte av att den inte får något vatten eller?? kört med både olja å vatten å returen över olje nivån... men varför kokar den så fort å inte får jag då någon värme i bilen heller?? kan de vara termostaten? hur kolllar man termostaten....

vad skulle man göra utan detta forum

Iron M///
Si
765
Simon01
120dM -08
Termostaten kan du värma upp i en kastrull på spisen och kolla så att den öppnar och stänger som den ska.
MIRRE75
Hur gammal är din 320?
Har du fördelare i kammen eller nere i blocket?
Om nere i blocket så har du nog missat lite i tändningen (när du satt på kammremmen), för att det låter som om den står riktigt sent....därför kokar den och går dåligt/misständer..tror jag iaf.

Tror Mirre har rätt. Om man har den blockmonterade fördelaren så är det mkt vanligt att folk glömmer märka det drevet och bara stoppar dit kamremmen. Ställ motorn i TDC och ta av födelarlocket. Rotorn ska då peka på ett litet streck på kanten i födelaren. Gör den inte det så är du för långt bort och måste lyfta ur fördelaren och ställa in den rätt.
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
de e en 88 å den sitter på kamen... motorn drar jämt när man kör men de orkar inte något.. kan inte på stå att den e så jävla slö så de inte gå att köra den men den är vekligen intre som den var innnan...

Iron M///
Har du inte helt enkelt lyckats få kammen ett eller ett par kugg fel då? Ett kugg går utan att det tar i ventilerna, emn jag är osäker på om två funkar.
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Jag tror på samma sak som Bäckis! Hade en 320 -88 förut som också var jävligt slö! Precis som du säger, det går ju att köra "som valnigt" men den gick typ 130...Då stog kammen ett kugg fel. Hur låter den när du drar den på startmotorn? Man kan höra om kammen står fel på det sättet, låter typ som om du skulle ha 5 stift i ist för 6 =)
(Var iof lite mer som va slut på den, men ändå)

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
har haft väck remmen nu 2 gånger å nollat den nu de e inte de som är fellet.. den satt nog en kanske två kugg fel första gågen jag startade den men den går lätt å fint på tomgång inte trögt å skramlar inte specielt mkt längre..

Iron M///
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nisse?
Upptäckte ditt namn på ett annat forum idag: Jetski-sweden
Tyckte jag kände igen det och kollade in din profil, såg då att du bor i V-tuna, då klickade en liten klocka, ett hus på gatan där jag bor brukar vara besmyckat med en del Bmw´s utanför, där jag även sett en eller ett par ståmaskiner utanför. Kan det vara så att du bor i ett område med gula hus och ditt är brunt? eller är jag ute och cyklar? Isåfall är vi nästintill grannar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.