|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har funderar på ett kolfiberinsug på M3:an. Tycker dock det är dyrt. Tror ni det skulle ge nån effekt om man gjorde ett insug i rostfritt i stället? Det brukar väl man väl ha när man turbokonvertar ex.?! Vet nämligen en som har det på sin 3.2:a och det såg grymt snyggt ut om inte annat. ///M3 | |
|
Bygg turbo istället fan så mycket billigare att plocka ut mycket hästar så...Visserligen jobbigare men fan så mycket roligare ska själv konvertera snart... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Tja Jag har ett plenum i kolfiber och det är dyrt med för bannat snyggt och härligt ljud . se bild här Länk Länk |
|
|
Makarow: Visst faan skulle jag göra det. Vore ju drömmen....men de kostar ju så förbannat. Ska du konvertera en 325 E30 nu? Du verkar vara gjord av pengar du... Föresten, vad har du gjort med cossien? Är la inga 300hk i den nu? QUAD: Ja...satan vad snyggt det är. Vad gav du för det och var? Khöler tar la 20 papp för det...det är åt helvete för dyrt de. ///M3 |
|
|
Vet det men jag har inte orkat ändra här till vänster...Det var meningen att det skulle trimmas men sen fick den där gubben som skulle chippa den aldrig ngn ordning på den så jag sket i det..Den har gått original...Men jag ville ju köra 402m mot dig ju..Körde ifrån kompisens m5:a...Nu ska jag trimma en bmw istället...Så nästa vår sommar blir det kul... Och det där med gjord av pengar vet jag inte riktigt men...Vadå??? Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Makarow: Nee...ok. Jaa..drog du M5:an? Det var som satan... Nja...du får nog trimma den lite om du ska smiska mig..(hoppas jag):. Fast du hängde ju på bra med dina 220hk. Eller vad du har. Ja..hur många hk ska du ha i E30´n då har du tänkt dig? Ne..bara skämta...det är väl inte gratis att turbokonvertera seriöst. Då had ejag gjort de för länge sen.. Föresten: E30´n i M-stad med kromade m3 speglar du vet. Går den bra eller? Har hört att den ska gå som faan i allafall. Ha de gött. ///M3 |
|
|
Kan lova dig att du kommer få problem med, för så mycket skiljer det inte på m3 och m5...Jag hade någon eller några billängder... I bmw´n blir det en 325 24 ventilers motor från e36 och på den ska det bli 1 st stor turbo 1 st intercooler 6 st lågkompskolvar 1 st smt6 styrsystem 1 st chip 1 st extraktorgrenrör 1 st magnetventil 1 st bränsleregulator 1 st avlastningsventil 6 st större spridare 1 st lågkompspackning 1 st mapsensor 3-bar oringat block Detta är mina planer och jag siktar väll på lite mer hk än original...Vill ju rejsa mot dig sen iallafall.. Den silvriga e30:n går faktiskt riktigt bra jag provkörde den för ett tag sen och den släpper 1:an och 2:an så den går bra tycker jag... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Ne i och för sig. Sedär ja. Det verkar vara riktigt kul. Du ska inte byta stakar när du ändå håller på? De ska bli kul och se...då får du bjuda på ett provåk sen.. Du ska få ett race sen också...om jag har kvar min.. MYCKET VILL HA MER..eller hur.. Ok..Vet du om det är en 320 eller 325:a? Är de type 300hk i den eller nåt då kanske.... ///M3 |
|
|
det är en 320 som han laddar 0,7 i så det är väll kanske 200hk...men det flyttar på sig bra tro mig... får se hur jag gör med stakarna kasnke shotpeenar dom men jag får se... ska du sälja din??? Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Makarow: En liten fundering... Extraktorgrenrör på ett turbobygge...? Hur tänkte du lösa det? Sen funderar jag på lågkompskolvar i kombination med lågkompspackning??? Vad menar du egentligen??? Mvh Kimmo. |
|
|
vad menar du med grenröret???varför inte ett exraktor??? Jag ska bara svarva kolvarna lite så att dom inte blir allt för ömtåliga sen ska jag sätta dit en grövre toppackning, förstår du bättre nu???? Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
| Eeehhhh... Du kan inte ha ett extraktorgrenrör om du ska bygga Turbo. Vart ska du då sätta aggregatet??? Du måste ju ha ett anpassat special Turbogrenrör... E du med??? Mvh Kimmo. | |
|
Makarow: Jaså...ok. Nja...man vet aldrig..just nu e jag ute efter ett kolfiberinsug.. Turbo i M3:an har jag inte råd med. Massa krångel med besiktning sånt. Så..du kan ni fortsätta eran grenrörsdiskution:) ///M3 |
|
|
Men bara för att jag ska ha turbo så kan jag ju ha ett extraktorgrenrör (pulssplitgrenrör)... jag vet inte riktigt vad du menar men du får gärna förklara dig... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Ett extraktorgrenrör ä r ett optimerat, uträknat grenrör för sugmotorer(även kompressor), så pulserna blir exakta i förh till ventilernas öppningar/stängningar, gashastigheter mm mm. Ett Pulssplitgrenrör är ett Turbogrenrör där Turbon har 2 ingångar, och pulserna kommer ifrån motorn, varannan gång till resp ingång till Turbon. Räcker det eller tycker du fortfarande det låter fel??? Mvh Kimmen. |
|
|
men jag skrev ju extraktor (pulssplitgrenrör) ju ... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.