|
|
|
|---|---|
|
tre pärlor i samma program, missat det ?? lugnt, repis den 17/4, ladda -videon- eller -dvd'n-, lyssna på ljudet när -S38B38-motorn E34:an vrålar loss !!! att E34 M5:an i programmet dessutom är No.1 (01/50) bilen ur den engelska RHD 'limited edition' serien gör ju inte saken sämre, DET hade nog herrarna 'motorjournalisterna' -igen aaaaaaaaaning om - ??? deusstom ´88-serie II M5' ?????? motorjournalisterna är nog också bara 'manusläsare' tyvärr blev det nog fel denna gång ??? M5touring register | |
| Vilken kanal? | |
|
kanal 5 motorjournalen - M5touring register |
|
Gemini__ |
Kan kika på klippet här: Länk Klicka på länken som "Mmm-Five" hänvisar till. Dålig kvalité dock, men sak samma. //Thomas |
|
Nice. Han hade inte så höga tankar om m1an i alla fall. Var den verkligen så dålig? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Att M1an skulle ha varit ett sådant "disaster" känns ju minst sagt krystat, men OK de kompenserade ju med att hissa M5an till skyarna. /axel |
|
|
Jag tyckte inte att han sågade M1. Tvärtom lät det som att det var den ultimata superbilen! Det som inte var så bra med M1 rörde ju inte själva bilen utan andra faktorer kring produktionen av bilen. Lamborghini slutade ju producera M1 eftersom de var i ekonomisk kris och hellre satsade på sitt eget projekt att bygga bilar för amerikanska armén (LM001/002). Då blev det lite struligt för BMW eftersom de var tvungna att hämta produktionsutrustningen hos Lamborghini och fortsätta på egen hand. Dessutom nämnde de ju nåt om att reglerna för den tävlingsserie som M1 var tänkt att köras i ändrades under utvecklingen av M1, så den passade aldrig in på racerbanan heller. Jens |
|
V12 LeMans |
Jag tolkade journalisten , som att den var en försäljnings- och racingflopp , pga att den kom ut försent(79 om jag inte minns fel) . Det var väl därför kanske som det blev Procar-serien som förlopp till F1-loppen , med bl a F1-förare och naturligtvis H J Stuck bakom ratten . Rent körmässigt så är det en underbar bil bl a tack vare motorn . vill bara tillägga som lite kuriosa med anledning av M3 e30 i programmet : Var på ETC-race på Anderstorp, med Sverige-premiär av racing.M3an 1987 (härlig motorsång förövrigt), på väg hem till Skåne i min 3.0 CS så blev av jag omkörd av racingM3föraren Alfred Heger i en ny gat-M3 , ner med rutan för att höra motorsången ......... :))) |
|
1988 serie 2 M5 är väl som att säga E34 M5. Ganska "rätt" tycker jag? Mr C |
|
|
Mr. C@ en 88:a M5 är andra generationen M5 = en E34 M5 visst (om man inte räkna med M535 E12) MEN en 88:a är en 3.6 Li med 315 DIN hk, varvid bilen i reportaget är en -3.8 Li 6-växlat- med 340 ECE hk byggt 1995 - och DET är något annat som jag ser det - - dessutom kom felet förmodligen till p.g.a. att det var en annan E34 M5:a som var tänkt att vara med i programmet, när bilen inte blev tillgänglig så använde man den -orinoco-gröna- 01/50 bilen istället, tydligen utan att göra någon -research- ELLER att ändra på manuset ?????? ägaren av bilen heter -Richard- och är aktiv medlem i -m5board-forumet- |
|
|
-repris- i morgon 17/4 - kl. 15.15 (!!) motorjournalen - kanal 5 - 'have fun' + dra upp ljudet !!!!!!!! |
|
|
Jobbar till 15, man får skynda sig hem =) /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.