|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och tittade på en svensksåld manuell 320 -99 till frugan med 9000 mil bakom sig. Vad är ett bra pris på dessa bilar i dagsläget? Utrustningsmässigt så var det komfortpaketet samt elhissar bak och anstisladd. Är en 99:a något att ha eller ska man slå till på en senare bil? Tacksam för tips! Mvh Thomas | |
|
Kolla runt på www.blocket.se och här,samt på www.bilannonser.nu . och skriv i Försäkring och värderings forumet. |
|
| 120 till 130.000:- kronor, Jag hade funderat på en 320 först innan jag köpte min 323 istället, Jag förskade mycket i ämnet och 120 till 130.000 borde vara en rimlig pris. | |
|
De begär 129 för bilen. Kanske något att ha om de vanliga barnsjudomarna är åtgärdade samt om priset kan justeras ner mot 120? Får forska lite mer i bilens historia. Mvh Thomas |
|
|
Kan du pruta 9.000:- då har du gjort en bra affär om bilen är i bra skick d.v.s, inga klonk ljud från bakvagnen, välservad, bytta delar osv. Jag prutade 10.000:- på min 323. Lycka till |
|
|
Thomas: Runt 120 låter som ett vettigt pris. Du bör kolla så att främre länkarmarna blivit utbytta på garantin, detta är en av E46-modellens få akilleshälar. Kostar väl nästan 10000 att fixa detta annars om du själv skall betala, BMW har varit snälla på denna punkt med good-will under flera år men vet ej hur det föreligger i dagsläget på en 99:a. Annars tycker jag du skall testa 320 170hk som kom 00/01. Ett klart bättre val än 150hk modellen. Prestanda mässigt ligger den i samma kategori som 323 98-00. Den har en modernare motorkonstruktion, bättre bottenvrid och bränsleförbrukning. Dessutom har 170hk motorn ett i mitt tycke sagolikt ljud vid acceleration, faktiskt betydligt trevligare än 320(150hk)/323/328. Kanske inget som frugan din uppskattar men en tidig 320 170hk sedan sv-såld borde gå att få för 130-140 kkr. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.