|
|
|
|---|---|
|
Hej! La på sommardäcken idag och märkte att det hade läckt lite olja. Växellådsolja var det enligt min meckarvän. Det var ett "rör" som är misstänkt bov i det hela. (se länkar) Men vad kallar man det "röret" om man t ex ska ringa till BMW eller en verkstad och fråga om priser. Vet du vad det är för "rör" jag har bilder på? Finns det en packning där som man kan byta? En O-ring? Jag drog även åt bulten mellan rören. (se länkar) Länk Länk Länk Länk En fråga till. Jag måste antagligen fylla på med olja nu eller så byter jag olja när jag ändå är där och håller på. Hört att det står på lådan vilken olja som ska var i. Det stod 5HP-18 och det var en svart lapp alt mörk blå. Antar att denna olja är rejält dyr hos BMW så vet du om det finns någon annan olja som är likadan fast med ett lägre pris? Med vänliga hälsningar Matte! | |
|
Det är kylningen till automat lådan, eller hur? Sitter 2st O-ringar som ska täta mellan kylaren och oljeledningen Reservdels nr på o-ringarna är 17 21 1 742 636 /Pelle |
|
|
Reservdels nr hos BMW? Har du några mått på O-ringarna? Antar att det inte bara är att ta bort oljeledningen och bara byta O-ringarna för det lär ju rinna en hel del olja.. Tömma växellådan på olja först eller är jag ute och cyklar..? / Matte!! |
|
|
Det är bmws reservdelsnr, men det är klart att du ska få måtten på o-ringarna ;-) Dom är 10,82x1,78 dvs inget std mått. Det lär nog rinna lite olja när du släpper på det, men då kan du passa på att byta oljan samtidigt? Köp samtidigt en ny tätning till avtapnings pluggen (det läcker alltid om man inte byter den) /Pelle |
|
|
Så nu har jag kollat lite priser på tätningar osv. Nu återstår bara att se vart man kan köpa olja och se vad det kostar.. Tack för svaren! :) / Matte!! |
|
|
Har samma problem, men på min är det troligen kylen som läcker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.