AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
540

e30 hjälp mig

Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
jag har typ bara kört vw golf gti innan så jag är ny på det här med att styla bmw och så vidare...

jag håller på och fixar upp min bmw 323-85 och det är den gamla kofångaren på fram och jag undrar om hur mycket pill det är att sätta på den nya 88:ans på den? hur blir det med dimljus och sånt då?

gjort på min bil sen jag köpte den

*m3 speglar
*Mtech dubbel vingen
*tonat rutorna runt om
*satt i vita mätartavlor+röd belysning
*satt på 3½" slutdämp
*köpt nya 16" med däck som skall på
*ögonlock
*byggt fet sterio

det som var gjort på den innan var
*lamelldiffad axel
*konidämare runt om, den är låg som bara fan!
*nyrenoverad motor

så jag tänkte om ni har lite tips och lite ideer på hur jag skall få den riktigt fin! den är polaris grå metallic eller vad det heter.

mvh.Linus
gangsta_toth
Vad jag förstår, så går det. Men du måsta ta frontplåten också från den nyare bilen. Vet inte om dom gamla dimljusen passa, men jag tror inte det.
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
hur skall man göra för att få dit dom nya dim ljusen då måste ju funka på något sätt
gangsta_toth
Dimljusen sitter fastskruvade på baksidan av frontplåten. Vet som sagt inte om fästena ser likadana ut på -88 och efter. Se om du får tag på en komplett frontplåt med dimljus.
En frontplåt kostar runt 500:- på skroten eller om du kanske hittar en här på börsen, du blir tvungen att byta ut till de nyare dimljusen om du ska dit med den nyare plåten.
Bak blir det lite värre att bygga dit den nyare stötfångaren, efter vad jag har hört ska det inte passa "bolt-on" men med mindre modifieringar så ordnr det sig, vilka vet jag dock tyvärr inte=/

Tips på stylingen;
Sluta att kladda ner bilen med mer styling, det räcker som du har nu. En fetare frontspoiler (eftersom du har tankar på nyare frontplåten & stötfångaren tycker jag att du ska köpa på dig Riegers anabola-version av BMW;s original IS-läpp)
Sedan tycker jag att en enhetlig lack, fräscha hjul och lagom sänkning räcker bra. Men det är jag det=)

Färgen heter för övrigt förmooodligen Delphingrau eller nåt,, delfingrå med andra ord=)

/R Gustavsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.