AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.027

Kopplingschema till elspeglar

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Försöker mig på att koppla in mina nya elspeglar men får icke de till att funka.

Det är 4 lösa kablar i dörren och på speglen.
Har lyckats klura ut att från bilen så är blåvit + och brun är -
www.fvrf.se/koppling.jpg
Kolla gärna bilden och ge tips om ni kan.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Länk
blågrön borde va jord oxå....således blir blå svart plus...Speglarna funkar som så att det finns EN elmotor samt en "Typ av elmotor" som växlar styrningen mellan upp/ner,hö/vä....Trust me ja vet för ja har skruvat isär mina standard originalspeglar i molekyler...Så testa nu o koppla brun till brun,blåvit till vit.Kolla sedan hur styrningen går dvs hö/vä,upp/ner....Ett enkelt sätt att kolla var kablarna går i spegeln e o snäppa loss glaset,skruva lossa själv "insatsen" så ser du hur kablarna går på undersidan...Har du inte någon traf liggandes hemma?Typ en sån man har till modelljärnvägar...Alldeles utmärkt att använda när man ska klura ut hur stryningen funkar!!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
traf=trafo!!:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Förtydligande:För att få speglarna att röra sig i alla fyra riktningar MÅSTE alla fyra kablarna vara kopplade!!Anledningen är att du endast har en elmotor i de!!

O som sagt ovantående bygger jag på egna erfarenheter,iofs från en E34 men de borde va kopplat likadant på E36!!!

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Måste bägge speglarna vara inkopplade för att de ska funka?

Satt och trixxade lite med en kompis men fick spegeln bara att röra sig upp och vänster tror jag de va.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag skickar ett elschema till dig. Båda behöver inte vara inkopplade.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har fått ett schema men de va inte helt solklart.
Osäker på de olika färgerna.
Ditt schema är kanske annorlunda utformat så jag är tacksam för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.