|
|
|
|---|---|
|
hejsan, nån som vet ungefär hur långt det här cellpaketet räcker Länk ? Har ett till lika cellpaket ifall man ska göra en dubbel ic (140 mm tjock), men då får man kapa bort en hel del av fronten ! Måtterna på cellpaketet är 830*260*70 mm ! Tacksam för svar ! MVH/Niklas | |
| Får du ett cellpaket över kan jag vara intresserad av att köpa det till rätt pengar. | |
|
ingen, som kanske vet ? vill ha en ic som klarar 450-500 hk , och är osäker om den gör det ! |
|
MIRRE75 |
Det beror på vad du ska köra för sprut på motorn, annars så ska det räcka till dom hk du syftar på! |
Rotti |
Mirre75:: vad har sprutet för betydelse???det är vell turbon som avgör, kör du med en liten turbo å botten kör den så blir den ganska varm å det Kan påverka insugs tempen beroende på hur stor ic du har,Du ska vell köra med Hx50 så det blir nog inga problem,,annars om den inte skulle räcka så kan du ju montera dit en elfläckt ,men det ska du vell ha en då?? |
|
det blir ett haltech e6k, hx50 ! Givetvis ska jag ha elfläkt till ic:n |
|
|
niklas g: Skulle nog tro att den räcker. Blanka däck AB |
|
MIRRE75 |
Rotti: Man är van vid att folk ska ha "exra spridare" , jag menar kan man styra bränsle/tändning så spelar det inte någon roll hur stor Ic:n är , de e verkningsgraden/flödet på ic:n och temperaturen i insuget som räknas (och det kan man kyla ner med vattensprut också) Ska tillägga att jag fick 283kw på hjulen vid 1,3 bar i min m20b25 med en ombyggd saab 9000 ic , megasquirt och fast tändning.Tempen i insuget låg då på ca70-80 grader enligt data logen. Och andra sidan så väntas det med att svara/hjälpa dom som behöver, eller så skriver man "sök" (lättast) eller väntar man till någon svarar för att man ska "rätta" dom. Nu menar jag inte Rotti , men i allmenhet är de så det funkar i alla trådarna i denna forum ...tyvär |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.