AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.873

Antispinn på 525 iX

Sida 2 av 2
ke
376
keihin
525d Touring -07
Och för att klargöra att jag inte blandat ihop saker å ting lite så har jag även haft en manuellt växlad 530i -93 med en knapp som sade ASC framför växelspaken och det var verkligen inte samma sak i halka, det kändes klart och tydligt när systemet var i bruk, inte alls samma som på mina ix-bilar...
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Är det någon som har koll på hur drivlinan är på 525ix resp 325ix? Vad skiljer med tanke på att det sitter m20 i 325:an och m50 i 525:an?
Så, kan man ta ut någon säkring eller så? Kanske ta bort någon givare, eller lite smidigare, koppla en knapp till givaren/givarna.
jag har en -93a å den låser bakaxeln utan att jag sett nån blinkande lampa, vart sitter den iså fall? den kanske är trasig?
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Lampan sitter i mitten på instrumenteringen.
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Ett litet förtydligande till tidigare diskussioner i denna tråd.

Lampan lyser under ca 2 sekunder när du slår på tändningen och slocknar sedan. Om systemet upptäcker fel tänds den och lyser med fast sken under körning. När systemet jobbar med att fördela kraften mellan hjulen blinkar lampan.

//Göran
på min bil hade nån tagit bort lampan. den blinkar när det är halt men den tänder sig när jag kört några kilometer. vad kan va fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.