AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.888

Byta växellåda

femtjufem
Är det någon som vet hur mycket det skulle kosta att byta från Automat till Manuell ??
TO
1
TOTEM
320 Cupé -93
Det va en bra fråga vill också gärna veta detta..

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Beror ju på vad det är för bil, men nånstans 3-6000:- i material (v-låda med spakställ, pedalställ, kardan, koppling). Sen så måste ju bilen typas om (ej 100% nödvändigt då de sällan kollar på SBP att bilen egentligen ska vara en automat), tror det kostar nånstans 5-700:- men är ej säker, Jesperado vet säkert!

/markus
bole
vad kostar det att byta från manuell till automat låda? :) nån som vet? jag skulle vilja byta till automat..o någon sorts sportigare automatlåda
bole
vad kostar det att byta från manuell till automat låda? :) nån som vet? jag skulle vilja byta till automat..o någon sorts sportigare automatlåda...gäller en E46a 323i från -98
Paap Reeder
... håller med markus ... förutsatt att du själv står i overallen.

Skulle en verkstad göra det kommer det att ta ca:
2 dgr - automat till manuell
1 dgr - manuell till automat
förutsatt att du har alla grejor ligger klara i bagaget.

Sedan är det bara att multiplicera verkstadstiden med anatalet timmar + vad prylarna kostar samt minst 10 % till Mc Murphey.

Min uppfattning: gör du det inte själv - låt bli. Går aldrig att få ekonomi i det.

Byggde om min M535 från man till aut. Tog hela lördagen samt minst halva söndagen.
Då hade jag en inköpt iA som stod bredvid på gräsmattan så det var bara att flytta grejor vartefter.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.