|
|
|
|---|---|
|
När jag sätter på fläkten , så känns luften som kommer ur konstig, den känns tung, typ som gammla strumpor luktar, ingen fräsch luft, bara gammal, Är det nått filter som ska bytas eller?? Halmstad | |
calle56 |
har du kollat dräneringen ifrån inre ac kylare ska väl antagligen sitta vid torped väggen nånstans.. |
|
var ligger torped väggen, ovh vad är det som ska kollas i dräneringnen?? Halmstad |
|
|
Ja det sitter ett filter till AC n bakom hanskfacket.. Ett jäkla pill o byta själv.. BMW tar ca 700:- o byta detta... Viktigt att byta detta . Lycka till.... |
|
|
Tjena "halmstad1" Filtret är inga större svårigheter att byta själv om man inte har tummen mitt i näven... (jag klarade det iallafall) Finns bra beskrivning under mekartips! Lycka Till |
|
|
Sitter det nåt filter på E39 inne i kupén? Eller är det microfilterna motorrummet som avses? Är det en eller två dräneringar, hur kommer man lättast åt dessa? FP |
|
|
Två dräneringar, två slangar som mynnar ut på varsin sida av växelådan. Lite tryckluft kan göra susen där. Sen var det det här med filtret i cupén som mycket riktigt sitter bakom hanskfacket och slutligen dom två mikrofiltren som sitter på varsin sida av motorummet mot torpedväggen. Torpedväggen är väggen mellan motorrum och cupé. Man lär sig mycket här på forumet :) Special thanks to Hasso bla... Bakteriedödande rengöringsmedel och vatten i insugen gjorde susen på min i våras. Full fart på fläkten och en blomspruta innanför mikrofiltret. MrMonzen |
|
|
Det kan inte va så enkelt att återcirkulationsknappen är intryckt? Då kan ju luften kännas sunkig efter ett tag... Bara en idé.. Johan |
|
|
Mysko. Jag kollade in bakom/över handsfacket tidigare i ett annat ärende, inte kunde jag hitta nåt filter där, bara elprylar. Är det inte på E34 som filtret sitter i kupén? På E39: två micro/kolfilter i maskinrummet, varsin kanal in till den dubbla ventilationsanläggningen, varför skulle det sitta ETT filter i kupén? Eller är det så att luften som skall passera kylelementet filtreras en gång till? FP |
|
|
Är det inte så att dessa konstiga och ibland frutansvärda lukter framkommer när vatten i AC:n står stilla en tid? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
hold it. e det bara på e39orna som det sitter filter i motorutrymmet också? Detta gäller väl ej e34orna? Var går dräneringen på e34orna? |
|
Peter.A |
Jag bytte filtret bakom handskfacket, det är ett djävla pilleri, tur att man fick instruktioner med et nya filtret. Lukten är dock kvar... Undrar bara om någon vet var kondensorn sitter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.