|
|
|
|---|---|
| När jag startar motorn lyser inte oljetryckslampan. Efter att jag kört någon mil börjar lampan lysa! Stänger jag av motorn och väntar någon minut och sedan startar lyser inte lampan. Olja finns det gott om i motorn. Ännu värre är att jag måste köra hem i kväll, en resa på 28 mil!! | |
|
Hej!..låter oroväckande det där...och till råga på allt så måste du köra så långt oxå...Men varför inte testa med att byta oljetrycksgivaren...den är ju lättåtkomlig och inte en sån dyr historia...Har du riktig tur så är det bara det. Hoppas det löser sig! 7900rpm |
|
Dino |
tja har du gjort nån motor tvätt i sistone ?? M-MotorSport |
| Nix, ingen motortvätt! | |
|
Okay, nu undrar ni väl hur det har gått!? Åkte hem med en kollega. Fredag kväll, 19:00 bar det iväg till från Malmö till Gbg med en trailer hängandes på kroken. 04:30 stod BMW'n hemma i garaget. Ny olja och filter + STP Oil treatment och nu verkar det fungera igen! Än så länge. Hepp. |
|
| Så du hade slarvat med oljebytet =( | |
|
I h...e heller! Ny olja+filter för 200 mil sedan, i samband med en topprenovering ink. kamremsbyte. Här slarvas inte med oljebyten. Förre ägaren kanske, men inte jag. |
|
| Nää, funkade inte längre. Samma symptom som innan. Förberedde mig på en helg i garaget. På väg hem från jobbet köpte jag en ny oljetrycksgivare, bytte den på lördagsmorgon och vipps, NU funkar det igen! 54SEK kostade det. Ja, jag vet att någon föreslog detta innan. Men står man i bästa kostymn, inga verkyg, ingen ny kontakt och måste dessutom vara hemma om 4'a timmar och 28 mil, vad gör man? Tar det säkra före det osäkra, åker med en kolega och kommer i tid (bonuspoäng)! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.