|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Vad kan det vara för fel om mina spridare inte öppnar sig? Bensinpumpen ger fram bensin men spridarna är stängda verkar det som! Är oerhört tacksam för all hjälp man får/fått. Vet med mig själv att om det är många inlägg i en tråd så går jag inte in iochmed att personen troligtvis fått hjälp,vissa trådar dör ut så och det är tråkigt! | |
|
bränsletrycksregulatorn kan vara paj |
|
| javisst,kan vara den..men spridarna är elektriska :) | |
|
Spridarna är elektriska och inte tryckstyrda,med andra ord får spridarna inte tillräckligt med ström eller ingen alls! Kom med förslag :D |
|
|
När du kör på starten ger varvräknaren utslag, startar pumpen , får du gnista? Med tändningen på så ska du kunna mäta upp +12V på ena stiften i kontakten till spridarna. /Per |
|
|
Pumpen starta och jag får gnista,ska kolla det med varvräknaren och skall mäta om jag får ström dig,vilket det absolut inte verkar som! Tack för tipsen återkommer tidigast imorgon,håller dig informerad. |
|
|
Va ute o kollade det nyss! Den får ström till spridarna,fast nu har ett annat problem uppstått. Bensinpumpen är på med sitt surrande ljud hela tiden och när man drar nyckeln till läge tre så drar inte ens startmotorn runt!Frustrerande.. Vad kan ha hänt??! |
|
|
hoppas någon kan hjälpa mig! Bensinpumpen ska ju bara snurra tills det har bildats tryck! MEN den snurrar hela tiden,har tidigare sett att det läckt om den ..ett fåtal droppar under den bara som bildar en 5*5 stor fläck efter 3-4 startförsök. Pumpen surrar och startmotorn vill inte ALLS gå igång,drar den till tredje läget men den visar inget liv alls. |
|
| Har du kollat det enklaste av till att börja med? Det låter som du halvkass jord till motorn.... Eller så har du kanske taskigt batteri. Själv bytte jag startmotor ett par ggr innan jag märkte att en av cellerna i batteriet i var sig lik. | |
|
Skrev mitt tidigare inlägg i all frustration :) Men jag ska kolla upp allt senare idag! Tack för tipsen iaf :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.