|
|
|
|---|---|
|
jag hade lite problem med bilen förr att den hackade vid gas pådrag bytte soppa filter, stift, o till sist luft massemätaren o då gick den bra men det ett fel kvar på den När den är kall så går den skit dåligt just mellan 3000 och 4000 varv, håller man halv gas genom registret så typ tappar den all kraft just där i mellan det känns som soppa torsk, motorbroms eller nåt bytte ut alla insugs slangar till o rån fördelaren, LMM osv.. utan förbättrning är det nån som vet vad det kan vara för fel OBS! killen jag köpte den av sa att det är en 320 med 323 motor, men LMM som satt i den som jag bytte va precis likadan som i min 520i så det slog mig kanske att det är en 323 motor, fast dom behöll 2.0 liters sprutet, för den går inte som en 140 hk motor direkt. men vid 5000 varv så kommer den o skjuter på bra till varv stoppet Hoppas på några vettiga tips är det nån skillnad på 2.0 och 2.3 spridarna ? mina just nu är gråa Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
Ingen som har varit med om det här fenomenet förr ? Mvh zacka bmw 320i bmw 520i bmw M535i Opel calibra Turbo Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| kolla rotor / fördelare | |
|
Som tyko sa. Kolla rotor o fördelare. Dom var sopslut på min, vilket gjorde att den tappade effekt och ibland även cylindrar. Oftopic: Sälj calibran. Rolig bil så länge den funkar, men när det väl börjar bli problem, så slutar det aldrig. |
|
|
jag har haft det problemet tidigare,hade då förväxlat slangarna till luftboxen(den lilla kontakten som sitter där) och insuget är tändningen rätt? kolla in vakuumslangarna till fördelaren det kan vara sprickor i dom eller fel anslutning spraya med startgas det är samma lmm till 320 som 323 likväl spridarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.