|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har någon bra ritning på en baslåda för 2st 10" basar, Vilken sorts låda låter bäst. Förslag någon? | |
|
Jag har gjort en Bandpasslåda som lät riktigt bra när jag provspelade den. Tror att man måste offra 2 hål i hatthyllan på en E36 eller kanske en Bmw överhuvudtaget om man vill ha det där lilla extra... Ett tips om du vill bygga ngt enkelt som låter bra är att bygga en vanlig basreflexlåda som spelar i bagagutrymmer och plocka bort bakre högtalarna. Allt beror ju på hur mycket man är beredd att offra. Har precis provspelat min nya DLS MW12:a och jag kan säga att hellre en DLS 12 eller ngt likvärdigt än 2 MDS vad som helst... Lycka till! Mvh.B |
|
| har du några mått på en låda som man kan få kanske man är ju inte så hemma på detta :) | |
|
Var har du köpt basarna? Och vilket märke är det? Oftast så är olika basar anpassade för olika lådor. Ritningar finns i butiken som du köpt basarna av eller så kan du ladda hem ett program som heter "probox" finns bla hos www.mds.se Sen beror det på hur seriöst man ska bygga i en bil. Det bästa resultaten bör man få genom att bygga en Bandpasslåda, men dessa kräver att många saker passar ihop. De är väldigt svåra och bygga + att det ställer stora krav på basar + ett bra framsystem för att det ska låta bra. Har du köpt basarna på ex MDS av "hyfsad" kvalitet så bygg en slutenlåda och dra bort bakhögtalarna så får du in lite mer bas i bilen. Sluten låda är lätta och bygga och det gör inget om de är lite fel. (bara de är helt täta) Söker du på detta ämne så lär du få fram en hel del. =) Har byggt som "BlueBeemerBoy" har gjort, en bandpasslåda med samma element. och är nöjd. MVH Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.