AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
729

Dra nya högtalarkablar

aj
18
ajje
325iA Cab -94
Är det några problem om man ska dra nya högtalar kablar i en e36 cab, har hört att det ska vara små "förstärkare/slutsteg" i högtalarna. Måste dra nya kablar pga föregående ägare valde det snabba sättet när han skulle ta ut sin stereo, han hade bara klippt dem rakt av men väldigt långt in i hålet så man kommer inte åt att skala och koppla på en ISO. Hur ska jag göra?

;) ALDRIG EN VOLVO ;)
Jag skulle börja med att konstatera om det är aktiva högtalare (förstärkare osv), isf får du leta fram kablarna framme i konsolen och skarva på bitar så de räcker ut genom panelen, det blir säkert enklast. Du får även skarva in övriga för ström osv. Om du vill dra nya så gäller vanligt förnuft, noggrannhet osv så inte kablarna skavs eller kläms.

FP
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
På E36 sedan sitter slutsteget (om bilen är utrustad med detta) innanför bagagerumsklädseln, på vänster sida bakom övre fjäderbensfästet, en klump med kylflänsar. Det kan ju i och för sig tänkas att det är annorlunda i en cab. Annars bör det framgå av utrusningslistan som sitter inklistrad i servicehäftet.
Är det inte så att kabeln som tittar fram i stereohålet i instrumentpanel går ner till vänster, så att den är åtkomlig om du tar bort panelen ovanför fotutrymmet på förarsidan? Om det stämmer (det var ett tag sedan jag skruvade bort den panelen på en E36) så kan det ju vara lättare att komma åt att skarva kabeln där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.