AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
731

255 bak på Z3 coupe -98?

co
1
coupeter
Z3 Coupe -98
Har hittat ett par BMW 18 tum orginalfälgar 225/40/18 fram samt 255/35/18 bak. Nodellen är Radial tror jag. Troligen avsedda för 5-serien. Funkar dessa på en vanlig coupe, eller måste någonting ske med skärmarna bak?

/Peter
Är dom avsedda för 5-serigen passar de inte på en BMW Z-serien.
BMW Z3 har samma bultmönster som E36 och E46, inte 5-serien.
Men om du måste ha dem på kan du ju sätta spacers om du känner för det, och på så vis få dom att sitta på din bil.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Volatile: (rätt stavat??) Var det inte 5 serie fälgar Du satte på från början?? Det är väl "bara" inpressningen som skiljer på gamla E39 och Z inte bultmönstret??? Eller har jag missat något igen...

Yatooil: Spacers?? Känns lite som raggarstyling av Volvo 240 på 80-talet!?!? Kan det verkligen bli bra på en bil som är så spårkänslig som Z3 är redan från början??

/Caspar
BoZton Grodan
Tjenna Coupeter

Jag åker på Radialstyling 32 18"
Om det inte är en fälg avsedd för 5-serien så funkar det.
Visserligen har du inte rätt ET men det går ju justera med spacers som på min bil.

Kolla upp modellen
Länk

// BoZton Grodan
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Caspar,

Visst är det rätt :).

Jag hade "M5-kopior" på min Z3, avsedda för Z3:an dock så det var ET42. Eftermarknadsfälgar alltså!

/Vol
Jag provade med en 5 serie fälg när jag funderade på att byta fälgar. Helt fel offset, hjulet hamnade långt utanför skärmkanten. 3 serie fälgar har jag bara testat med de 15" hjul som åker på inför besiktningen, de hamnar jätte långt in. Beror nog mer på fälgbredd än offset.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Mr Hamann
Jag kör med 265 bak, inga problem. Har även kört med 275, allt kollat och det var grönt.

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.