|
|
|
|---|---|
|
Har hittat ett par BMW 18 tum orginalfälgar 225/40/18 fram samt 255/35/18 bak. Nodellen är Radial tror jag. Troligen avsedda för 5-serien. Funkar dessa på en vanlig coupe, eller måste någonting ske med skärmarna bak? /Peter | |
|
Är dom avsedda för 5-serigen passar de inte på en BMW Z-serien. BMW Z3 har samma bultmönster som E36 och E46, inte 5-serien. Men om du måste ha dem på kan du ju sätta spacers om du känner för det, och på så vis få dom att sitta på din bil. |
|
|
Volatile: (rätt stavat??) Var det inte 5 serie fälgar Du satte på från början?? Det är väl "bara" inpressningen som skiljer på gamla E39 och Z inte bultmönstret??? Eller har jag missat något igen... Yatooil: Spacers?? Känns lite som raggarstyling av Volvo 240 på 80-talet!?!? Kan det verkligen bli bra på en bil som är så spårkänslig som Z3 är redan från början?? /Caspar |
|
BoZton Grodan |
Tjenna Coupeter Jag åker på Radialstyling 32 18" Om det inte är en fälg avsedd för 5-serien så funkar det. Visserligen har du inte rätt ET men det går ju justera med spacers som på min bil. Kolla upp modellen Länk // BoZton Grodan |
|
Caspar, Visst är det rätt :). Jag hade "M5-kopior" på min Z3, avsedda för Z3:an dock så det var ET42. Eftermarknadsfälgar alltså! /Vol |
|
|
Jag provade med en 5 serie fälg när jag funderade på att byta fälgar. Helt fel offset, hjulet hamnade långt utanför skärmkanten. 3 serie fälgar har jag bara testat med de 15" hjul som åker på inför besiktningen, de hamnar jätte långt in. Beror nog mer på fälgbredd än offset. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
Mr Hamann |
Jag kör med 265 bak, inga problem. Har även kört med 275, allt kollat och det var grönt. // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.