|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nybliven lycklig m3 ägare och bilen är verkligen kanon. Dock är jag nästan lite för lång (1,88 ca) , trots att jag sitter så lågt jag kan så tycker jag att backspegeln skymmer sikten framåt, speciellt när jag svänger runt gathörn, åt höger då förstås... Kan man flytta upp spegeln lite eller skaffa en mindre spegel som passar utan jättestora modifieringar? Nån som har liknande bekymmer? | |
|
Finns det inte nån bmw spegel som är rätt liten som man kan montera dit? Ingen som har nån ide? (jag är ju nybörjare på BMW...) |
|
|
En dum motfråga: Är det inte lättare att bara "flytta lite på huvudet" för att kunna se lite bättre? Jag kan förövrigt inte dra mig till minnes att jag sett mindre backspeglar, och att flytta upp de befintliga skulle nog onekligen se lite lustigt ut (enligt min åsikt). /Mauritz |
|
|
En dum motfråga: Är det inte lättare att bara "flytta lite på huvudet" för att kunna se lite bättre? Jag kan förövrigt inte dra mig till minnes att jag sett mindre backspeglar, och att flytta upp de befintliga skulle nog onekligen se lite lustigt ut (enligt min åsikt). /Mauritz |
|
|
Varför begränsa sig till just BMW spegel ? Jag hade iaf tittat på spegelns fäste för att se om jag hittade någon mindre med samma eller ungefär samma monteringsmöjligheter. i värsta fall kan man be glasmästaren snitta till en bit spegelglas precis så som du vill ha det , kostar nästan ingenting. Titta i bilar eller på en välsorterad skrot och se om du hittar några snygga små speglar du vill ha. |
|
|
Mauritz: jag menar innerspegeln... |
|
|
Jag är 1.96 lång, jag hade inga problem att rymmas i min e36 M3'a eller att titta i bakspegeln. /Wille |
|
|