|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nybliven lycklig m3 ägare och bilen är verkligen kanon. Dock är jag nästan lite för lång (1,88 ca) , trots att jag sitter så lågt jag kan så tycker jag att backspegeln skymmer sikten framåt, speciellt när jag svänger runt gathörn, åt höger då förstås... Kan man flytta upp spegeln lite eller skaffa en mindre spegel som passar utan jättestora modifieringar? Nån som har liknande bekymmer? | |
|
Finns det inte nån bmw spegel som är rätt liten som man kan montera dit? Ingen som har nån ide? (jag är ju nybörjare på BMW...) |
|
|
En dum motfråga: Är det inte lättare att bara "flytta lite på huvudet" för att kunna se lite bättre? Jag kan förövrigt inte dra mig till minnes att jag sett mindre backspeglar, och att flytta upp de befintliga skulle nog onekligen se lite lustigt ut (enligt min åsikt). /Mauritz |
|
|
En dum motfråga: Är det inte lättare att bara "flytta lite på huvudet" för att kunna se lite bättre? Jag kan förövrigt inte dra mig till minnes att jag sett mindre backspeglar, och att flytta upp de befintliga skulle nog onekligen se lite lustigt ut (enligt min åsikt). /Mauritz |
|
|
Varför begränsa sig till just BMW spegel ? Jag hade iaf tittat på spegelns fäste för att se om jag hittade någon mindre med samma eller ungefär samma monteringsmöjligheter. i värsta fall kan man be glasmästaren snitta till en bit spegelglas precis så som du vill ha det , kostar nästan ingenting. Titta i bilar eller på en välsorterad skrot och se om du hittar några snygga små speglar du vill ha. |
|
|
Mauritz: jag menar innerspegeln... |
|
|
Jag är 1.96 lång, jag hade inga problem att rymmas i min e36 M3'a eller att titta i bakspegeln. /Wille |
|
|
Jag (193 cm) håller med Conan om att innebackspegeln sitter väl lågt och kan skymma sikten. Vet inte om det går att göra något åt, det sitter ju ofta en del elektronik i den. Möjligen skulle det gå att flytta upp fästet på rutan någon cm, eller kanske korta fästet. Mitt förslag: Köp en spegel på skroten och se om du kan göra något åt det. För att lossa den från rutan, vrid den ett sjättedels varv. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar för tipsen... vågar man prova att ta bort den på den egna bilen...? Vilket håll vrider man åt? |
|
| det är bara att slita bort den, iaf på e34 men den är svår som fan att få tillbaka råkade slå huvudet i min så den lossnade och bmw sa: Det är bara att trycka tillbaka den och hoppas på att rutan håller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.