AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
536

Ännu en Xenon fråga, Den tänds och försvinner.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag berättade tidigare att ena mina xenon har försvunnit, men idag tändes den helt plötsligt, men den lysde inte som xenon. Den lysde som en vanlig glödlampa men svag. Det försvann sen efter några minuter och kom tillbaks och försvann igen.

Ser det ut så när xenon lampan behöver bytas? Alltså , blir den svag och tappar sin "blåa"-sken?

Tack på förhand
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det (((((((((ekar))))))))))) ingen?:(
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Hurpass gammal är lampan?

Kanske är dags att köpa en ny?

Nya xenon lampor är väldigt blå i början sen med åldern blir dom ljusare o ljusare.

Bmw om du älskar att höras..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sebbiis//

Den var kass när jag köpte bilen förra veckan;)
Tack i alla fall, jag ville veta hur dem ser ut när de blir gammla och min är färglös när den kopplas på ibland. Och det betyder att det är inget fel på min Xenon sats utan den är glödlampan som jag måste byta.

Tack
djhenk
En Xenon som håller på att ge upp lyser allt mer "gulaktigt" för att sedan sluta funka helt.
Att Din lampa "misständer" är inget hälsosamt tecken och du bör således byta den för att inte köra olagligt.

För att spara pengar så börja med att byta plats på höger och vänster lampa.
(Så kan du ju kolla om reaktorn är kass).

Lycka till!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack för tipsen, Kollade på glödlampan idag, det är svart inuti glödlampan. Tur i oturen får jag väl säga, i och med att det är lampan som verkar vara bränd,då kan det inte vara fel på reaktorn. Ska byta glödlampan till veckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.