|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att min Imolaröda är annorlunda mot den som finns som tillval till M-Sportpaket på 3-serien och 5-serien och även den på X5 4.6/4.8. Min heter ju Imolarot II, heter den det även på dom "andra"? | |
| Okej... Då är det väl bara så att min är bättre tvättad då ;) | |
|
Det är ingen risk Sebbe ;) Mvh, Robban |
|
| Jodå Robban... Nu är det allt puts på den igen! | |
|
Har precis putsat min med Mvh, Robban |
|
| Hur ser Imolaröd ut? Imola är en ju stad i provinsen Bologna i norra Italien; har Imolaröd med den att göra? | |
| Imolaröd är ju, från början iallafall, en M-färg och dessa har ofta namn efter kända racerbanor som exempelvis Imola i Italien. Andra färger är ju Estoril, Le-mans, Silverstone osv. | |
| Men av alla röda färger - hur ser Imolaröd ut? | |
|
aye, Så här: Länk Väldigt snygg färg, enligt mig. |
|
|
aye, ta en titt på Imolas bil i galleriet Mvh, Robban |
|
| Till mig sa en kille i kundmottagningen på Autowåx i karlstad att när en färg heter t.ex. "Imolaröd II" så betyder "II" att det är ett extra lager klarlack mot bara "Imolaröd". | |
| Men den bilden som jonasjonas skickade är inte samma färg som min. Det är något lurt här... | |
| Men Imola ser ju annourlunda ut beroende på om det är soligt, molnigt osv. | |
|
Persson:Mig veterligen har BMW sedan ett antal år tillbaka klarlack på alla "solida" färger... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Zlaatan: Jo, men det är ju när jag sitter i min bil och kollar på andra jag inte får ihop det... Jag har helt enkelt fått en helt unik färg på min bil ;) |
|
| Imola@ vad är 3-siffror-koden på DIN färg ??? = finns på klistermärket på högre hjulhus under huven - | |
|
Dawwe: Det vet jag men en färg som slutar med "II" skulle ha dubbla lager klarlack. Så fattade jag det på säljaren ivarjefall. |
|
|
m5toureg: Ifall jag inte missminner mig så är det 405. |
|
|
405 = är 'imolarot' UNIlack, alltså EJ -metallic- !!! 366 = är 'imolarot-met. (består av 366 + 098) - = det är alltså två -olika- färger !! - teorin med II = klarlack bör tas med en nypa salt, t.ex. är -santorinblau II- visserlgien -327 + 098 (klarlack) MEN -santorinblau- = har färgkod -318- d.v.s. ett helt annat nummer, detta är till synes en djungel och man bör vara mycket försiktig och noggrant innan man sätter igång med något - det finns ju även -alpinweiss III- t.ex. ;) M5touring register |
|
| Imolarot II 405/3 stod det. | |
|
'ok' ! 'imolarot II' är ju bara ett namn varvid färgkod -405/3- är koden som lackeraren skall ha, 405 är färgen och 3 är lackgruppen, att II alltid har med klarlack att göra verkar därmed än mera tveksamt - 405 är i allafall en s.k. BMW UNI-lack - - jag är ju ingen lackerare heller, vill man veta säkert bör man tala med någon som lackar för BMW ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.