AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
626

Super 4 stift

TobbeBMW
Funkar era bilar med så kallade super 4 stift, ni vet med 4 olika vägar som gnistan kan ta. Jag köpte nya stift till bilen och tog sådana, EGK Platina (100:- styck) när jag sätter dom i bilen så startar och går den fint, men när man kör så misständer den som faan, särskilt vid acceleration.
yter jag tillbaks till mina gamla stift (slitna Champion Eon 1) så går bilen utan minsta miss.

Alltså är dessa så kallade superstift skit i mina ögon, men har någon annan haft liknande upplevelser??
Paap Reeder
Hej!
Har provat ett antal stift till min m30.
Körde under 5 år dagligen Mälaren runt. (21,5 mil)
Bästa stift till min är NGK.
Har provat Platina + 4 tråd.

Köpte 4-tråd till M70:an. Är inte helt säkert nöjd. Har nu dragit dit Bosch original men ....... vis av tidigare ångrar jag det nu utan jag borde ha köpt NGK´s även till den.

MVH /// Paap R
Jag kör på bosch super 4 nu å e kanonnöjd.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
TobbeBMW
fick kanske ett eller ett par stift som var dåliga då, blir att köpa Champion stift igen :-)

600:- åt helvete bara...känns lite surt.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag körde med Bosch Super 4 på min gamla 740-E32 och den gick perfekt. Startade nyligen en liknande tråd för att få lite feed back inför mitt komande byte av tändstift på E38:an. Enl. rekomdendationer samt ETK så förordas Platina stift som första alternativ. Magkänslan säger dock att jag kanske bör "pilla" bort stiften lite oftare för att hålla koll på motorns kondition, och samtidigt byta. Så jag byter nog till Super 4 igen.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Ingen som vet om Golden Lodge- stift finns till BMW?

alfatok....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.