|
|
|
|---|---|
|
Bilen har blivit påkörd, flygeln vä bak. Naturligtvis ingen som gett sig till känna, lite rött glas troligtvis bakljus på någon bil. Vad gör man, är det lönt att polisanmäla. Självrisken har jag ingen lust med Ronny ifrån Solna | |
|
Du SKALL polisanmäla incidenten för att kunna få f-bolaget att pröjsa. Även om polisen med största sannolikhet inte kan göra något åt det tycker jag man har en skyldighet att rapportera. Om något vittne sett händelsen och du samtidigt polisanmält det hela så skall du inte behöva betala självrisken (=få den betald i efterskott). Sätt upp en lapp eller liknande i närheten av området där det hände. En liknande incident hände mig på min förra bil och jag fick mina självriskutlägg betalda av F-bolaget. Tanten som körde på mig blev dömd av tingsrätten för olagligt avvikande från trafikolycksplats efter att ett vittne stått och väntat på hennes p-plats. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Trafikförsäkringsföreningen är samarbetsorgan för Sveriges trafikförsäkringsbolag. Verksamheten består i huvudsak av att ta ut avgift av ägare till oförsäkrade motorfordon och att reglera trafikskador orsakade av okända, oförsäkrade och utländska fordon. Läs mer: Länk |
|
|
Försök låta bli att flytta din bil och tjata så poliserna kommer och tittar på din bil... Har själv varit ute för något liknande och man blir så jäkla föbannad när sådant händer. |
|
|
Försök låta bli att flytta din bil och tjata så poliserna kommer och tittar på din bil... Har själv varit ute för något liknande och man blir så jäkla föbannad när sådant händer. /Pelle |
|
| Inget kommer att hända, polisen kommer inte göra nått åt saken, lika bra inse d. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.