|
|
|
|---|---|
|
Jag hade dän "låspinnarna" till motorhuven och justerade litegrann. Tydligen justerade jag för mycket, för motorhuven går ej att öppna längre, sitter fast på höger sida. Har försökt att trycka ner huven samtidigt som sambon rycker i huvöppnaren, men icke.. Några tips? | |
| Kofot? :) Skämt åsido, försök och använd lite kraft och skaka på den samtidigt som du lyfter, det brukar lösna då. | |
|
Har gjort det! Lyfte hela biljäkeln utan att det hände nåt.. Funderar på om låspinnen hamnade lite snett så den låser spärren på nåt vänster, öppningswiren går nämligen inte tillbaka till ursprungsläget. Min bil: Länk |
|
| Går det inte se var det är som tar i? Om du ber någon lyfta huven lite och du kan tittat efter var exakt det tar i? | |
|
Går inte att lyfta så mycket.. På vänstersidan släpper ju spärren, så där går att lyfta, men icke på höger. Min bil: Länk |
|
|
*Bump* - Tjena, tyvärr ser jag att tråden aldrig blev besvarad... Detta är olyckligt då det hände mig idag... Efter att jag hade bytt till nya "lås/dämpningspinnar" som satt på huven, måste jag ha justerat de fel!... Har redan försökt med allt ovanstående!, Dessutom kom jag åt huv-vajern genom grillen med hjälp av en böjd ståltråd... När man drog i denna kunde man stänga och öppna mekanismen, men som för freddan öppnar bara ena sidan... Pinnen måste ha hamnat snett, och nån bit av fjädern kanske har låst sig. Någon som har haft problemet och löst det? Eftersom Freddan la upp tråden 2004 kanske han eller någon annan har löst det tills idag? Vilka irriterande och tidskrävande småfel man stöter på hela tiden då :/ MVH// Jocke! |
|
| be någon dra i öppnaren i kupen samtidigt som du öppnar huven | |
|
Jo det har jag försökt, vi vart tre pers som provade alla möjliga kombinationer med att vicka gunga stampa på huven,, samtidigt som vi antingen drog i handtaget eller direkt på vajern. Utan resultat... Funderar på att kapa den här låspinnen som sitter fast det finns en springa på knappt en centimeter, men sågen har bara ett spel på någon centimeter.. det skulle innebära minst en hel dag med sågen och dessutom sönderrepad/sågad frontplåt och delar av motorutrymmet... Letar efter något mer civiliserat alternativ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.