AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Serviceindikatorn har fått "fnatt"

ku
147
kuai
320CiM -04
Hi, Jag har tidigare råkat ut för att det EFTER en Inspection har dykt upp Inspection IGEN. Dock har det rört sig om ca 8-900 mil.
Nu har jag efter Inspection II som borde följas av en Oilservice fått indikering för Inspection med klocka (bromsoljebyte?) till råga på allt så efter ytterligare 50 mil så har nu Oilservice tänts också! Kan detta ha något att göra med att batteriet "dog" och det blev helt spänningslöst några dagar för ca 3 veckor sedan?
Bilen har gått 17 300 mil. Skall jag göra oljebyte och släcka alla lampor eller???

Kändes väl onödigt att skapa en ny tråd..

Har så gott som samma problem på min bil.. Insp 2 ska vara gjord för drygt ett år sedan, och två gröna servicelampor lyste när jag köpte bilen. Nu har båda slocknat och den gula börjat lysa, fast det står Inspection, när det borde stå Oil Service. Bilen har gått drygt 13-1400 mil senaste året, så det hela verkar tokigt.

Varför blir det såhär? Kan det ha något att göra med dåligt batteri (startbatteri alltså). Vad händer om jag skiter i inspectionlampan och byter olja istället? Hamnar det hela ur synk (kanske det redan har gjort iofs)..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.