|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Usch så, j**la tragiskt:( Länk | |
| tänkte precis starta denna tråd. det e så med folk som tror dom e schumaher... sorligt det e det enda som man kan säga. säkert nytaget kk o en alldeles för snabb bil synd att andra ska få lida för en idiots fel. tänk nästa gång kanske det e din familj som ligger o kör i rätt kör fält när dom möter en testeron stinn 20 åring i 200 knyck, fördjävligt säger jag bara. | |
|
Vad är det för BMW tro? Ser inte mycket av bilen om man säger så. Ser ut att vara lite äldre modell om man tittar på fälgen. Mv kristian |
|
| Hoppas det inte är någon från forumet? | |
|
Tycker det ser ut som en svart E34 --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Kan du förklara ditt inlägg K1mzo ? Särskilt ´det sista du skrev :) ,Fattar absolut inget av det du skrev! | |
|
I BMW:n åkte två män, födda 1982 och 1985. Källa: Länk |
|
|
Ushh, läskigt! Svart E34 och född 85 skulle kunna vara jag... /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
Länk Enligt DN var det en man född 1964 oxå i bilen, undrar vem som körde egentligen? Åkte den vägen igår, vet precis var det var... Måste gått rätt fort, kurvan är inte särskilt skarp! Bilarna blev rätt mosade... |
|
|
Mannen född 1964 var i den andra bilen (Renaut): "I den andra bilen satt två kvinnor och en man. Kvinnorna var födda 1963 och 1971, mannen var född 1964." Länk |
|
|
Tragiskt att inte folk ska kunna uppföra sig på allmän väg... Mvh Elvis |
|
| Vad hjälper det om du kör försiktig när det är andra som kör som galningar och du kanske möter en sån idiot nån dag? Tragiskt. | |
| En fråga är ju om man har sinnesnärvaro nog att välja diket om det kommer någon på fel sida i hög fart rakt emot en. | |
|
Måste ju vara ruskigt svårt att göra den avvägningen att detta går inte jag väljer diket istället. /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
En bil som kommer över på fel sida vägen i den hastighet som BMW:n är man chanslös att värja sig mot. Min bestämda åsikt är att de regler som redan finns för A-behörighet gällande effektbegränsning skall införas även för B-behörighet. Unga killar i motorstarka bilar är statistiskt sett en bedrövlig kombination. |
|
|
tror inte att motoreffekten har så mkt med det hela att göra --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
Grubbe |
Bjoerck: Jag garanterar att jag dör lika mycket i 180 med en 316 som i 180 med en M3:a... Därmed inte sagt att du har fel i det du säger. |
| Grubbe: Det är så oerhört mycket enklare att nå hårresande hastigheter med en motorstark bil. En bil med 300 hästar behöver inte lång sträcka för att nå vansinniga hastigheter. | |
|
Mycket tragisk olycka, och tyvärr ett tydligt exempel på att inte alla BMW-förare är omdömesgilla och vet sin egen, bilens och vägens begränsning. Något för oss alla att ta till oss och fundera över. Jimboo, Grubbe m fl: Det finns ett samband mellan motoreffekt och olycksrisk, särskilt för unga/orutinerade (manliga) förare. Det är ingen tillfällighet att motorstarka bilar, BMW och andra, beläggs med skyhöga försäkringpremier för unga, manliga ägare - försäkringsbolagen håller stenkoll på statistiken! /// Gunnar E. |
|
| Men hur ska vi få unga killar i motorstarka bilar att köra med gott omdöme? | |
haimaul |
Aye: Genom att låta dem "träna" i några år i motorsvagare bilar. Det är ingen mänsklig rättighet att få köra snabb bil. Sen kunde man önska en mer utbredd banracing-kultur i det här landet, ungefär som i Storbritannien. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.