AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.773

BMW med i en våldsam frontalkrock, 5 döda.

Sida 1 av 4
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Usch så, j**la tragiskt:(
Länk
tänkte precis starta denna tråd. det e så med folk som tror dom e schumaher... sorligt det e det enda som man kan säga. säkert nytaget kk o en alldeles för snabb bil synd att andra ska få lida för en idiots fel. tänk nästa gång kanske det e din familj som ligger o kör i rätt kör fält när dom möter en testeron stinn 20 åring i 200 knyck, fördjävligt säger jag bara.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vad är det för BMW tro? Ser inte mycket av bilen om man säger så. Ser ut att vara lite äldre modell om man tittar på fälgen.

Mv
kristian
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hoppas det inte är någon från forumet?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tycker det ser ut som en svart E34

---
Min E30: Länk

/Chrille
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Kan du förklara ditt inlägg K1mzo ? Särskilt ´det sista du skrev :) ,Fattar absolut inget av det du skrev!
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
I BMW:n åkte två män, födda 1982 och 1985.

Källa: Länk
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ushh, läskigt!
Svart E34 och född 85 skulle kunna vara jag...

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
Länk
Enligt DN var det en man född 1964 oxå i bilen, undrar vem som körde egentligen?
Åkte den vägen igår, vet precis var det var... Måste gått rätt fort, kurvan är inte särskilt skarp! Bilarna blev rätt mosade...
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Mannen född 1964 var i den andra bilen (Renaut):

"I den andra bilen satt två kvinnor och en man. Kvinnorna var födda 1963 och 1971, mannen var född 1964."

Länk
Tragiskt att inte folk ska kunna uppföra sig på allmän väg...

Mvh Elvis
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vad hjälper det om du kör försiktig när det är andra som kör som galningar och du kanske möter en sån idiot nån dag? Tragiskt.
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
En fråga är ju om man har sinnesnärvaro nog att välja diket om det kommer någon på fel sida i hög fart rakt emot en.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Måste ju vara ruskigt svårt att göra den avvägningen att detta går inte jag väljer diket istället.

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
En bil som kommer över på fel sida vägen i den hastighet som BMW:n är man chanslös att värja sig mot.

Min bestämda åsikt är att de regler som redan finns för A-behörighet gällande effektbegränsning skall införas även för B-behörighet. Unga killar i motorstarka bilar är statistiskt sett en bedrövlig kombination.
tror inte att motoreffekten har så mkt med det hela att göra

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Grubbe
Bjoerck: Jag garanterar att jag dör lika mycket i 180 med en 316 som i 180 med en M3:a...

Därmed inte sagt att du har fel i det du säger.
Grubbe: Det är så oerhört mycket enklare att nå hårresande hastigheter med en motorstark bil. En bil med 300 hästar behöver inte lång sträcka för att nå vansinniga hastigheter.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Mycket tragisk olycka, och tyvärr ett tydligt exempel på att inte alla BMW-förare är omdömesgilla och vet sin egen, bilens och vägens begränsning. Något för oss alla att ta till oss och fundera över.
Jimboo, Grubbe m fl:
Det finns ett samband mellan motoreffekt och olycksrisk, särskilt för unga/orutinerade (manliga) förare.
Det är ingen tillfällighet att motorstarka bilar, BMW och andra, beläggs med skyhöga försäkringpremier för unga, manliga ägare - försäkringsbolagen håller stenkoll på statistiken!

/// Gunnar E.
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Men hur ska vi få unga killar i motorstarka bilar att köra med gott omdöme?
haimaul
Aye:

Genom att låta dem "träna" i några år i motorsvagare bilar. Det är ingen mänsklig rättighet att få köra snabb bil.

Sen kunde man önska en mer utbredd banracing-kultur i det här landet, ungefär som i Storbritannien.

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.