AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.099

Såga i baksätet?

Har stängt in ljudet i bagagen på min E30 o undrar om det är nån som vet vad SBP säger om att man sågar upp plåten bakom baksätet (den rakt bakom, inte i hatthyllan) så man kan rikta in basen i coupen?
Har visserligen med krocksäkerheten att göra men vad sbp i din baklucka å göra?

Varför åka sakta när man kan åka fort!
Fjorde så på min S40 jag hade. Sågade upp plåten runt "skidluckan" med kanske 5cm runtom och drog sedan för tyget igen så det inte syntes. Vart kanonbra.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
OK. JO, jag har också förstått det.. Har läst ett antal inlägg här på bmwpower, hrm, autopower, om just detta och förstått att iaf plåten i hatthyllan skall vara "bärande" och att man av den anledningen helst inte skall såga (slipa, klippa, etc) i den.. Men just som du säger cruZZe så finns det ju faktiskt en skidlucka på vissa av bilarna (även E30) dock ej på min. Och då tycker man ju att det ska vara ok.. Eller? Man vill ju ändå inte göra nått utan att veta lite först.. Lite taskigt att stå hos SBP o få trea på det :-( Man får väl helt enkelt chansa...

Finns det inte nån medlem här som jobbar på SBP som vet exakt hur det funkar?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har inte heller någon skidlucka men det vara bara en plåt som var punktsvetsad så det var bara lägga sig inne i bilen och sparka till så fick man sig en skidlucka..
dock har jag ju inget baksäte med armstöd men lite bas kommer det in :)

---
Min E30: Länk

/Chrille
Du har la tyg runt plåten? Vet att tyget oftast har dragkedja och om man tar ut hål och sen drar för tyget igen så synd det juh knappast. Och det är juh inte direkt så att SBP ålar runt i bilen och knackar på varenda liten plåtkant de hittar :) Har du även fällbart/delbart baksäte finns det inte en chans att den delen av bilen är bärande på något vis.

//cruZZe
deejaywasp: det låter ju sketabra :-) Behövs trots allt inte så jättemycket mer bas in i coupen så det ska nog absolut räcka.. men det är alltså bara att "sparka" ut plåten? Det låter ju skitenkelt.. :-) Nu blev jag riktigt glad....

cruZZe: Man vet aldrig vad dessa herrar på SBP tar sig för med ens bil ;-) Nej, men det har du helt rätt i faktiskt.. Jag ska testa på deejaywasp's tips först innan jag börjar slipa, skära, klicka i plåten...

Tack så mycket för hjälpen killar! Guld!

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Din helt andra sak måste jag onekligen hålla med om. Hon är bland det läckraste man kan vila ögonen på :)

//cruZZe
Slog ut skidluckan och det funkade skitbra, mycket bättre "dunk" i coupen helt plötsligt, eller snarare äntligen... Man slösar ju inte ut pengarna på att alla andra utanför ska höra ju ;-) hehe

cruZZe: Ibland undrar man nog t o m om inte gud skapar sånna underbara tjejer bara för att jävlas med en ;-) hehe

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.