|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
mikey: BFGoodrich g-Force T/A drag radial och M/T ET street Radial är ganska likvärdiga. Båda är slanglöst och har ett lite "sportigare/regn/V-mönster" än vad Comp T/A drag radial har som liknar mer ett jänk däck. Kan tänka mej att Comp T/A drag radial har bäst grepp. Här är länk till BFGoodrich: Länk Hur mycket är 12psi? Blanka däck AB |
|
|
wuffe: Är "tarmarc" däcken D.O.T märkta eller nånting? Blanka däck AB |
|
|
Ja, de är DOT & E-Märkta enligt ECE-108 & för-balanserade.. Mvh Uffe |
|
|
Jag kopierar från grosisten: Ett regummerat slicks för torr asfalt. Gjort enligt FIA's reglemente. Kan skäras för blöt asfalt. Finns i två olika hårdheter, Medium (5) & Soft (4). Gummiblandningen för Indysport är utvecklat för det absolut bästa greppet på sträckorna. Alla Indy Sport däcken DOT & E-Märkta enligt ECE-108 & för-balanserade Exact så står de!:). Mvh Uffe |
|
|
Pelle: Jag skulle inte köra på regumerade rallyslicks då dom överhettar så lätt (rallyslicks generellt). Jag har två st Pirelli PZero RS7 WRC rallyslicks i 17" som jag troligtvis inte kommer att köra upp (dom jag hade på sista konbanan) om du vill prova om dom duger till rattlåsracing. R-däck är väl inte heller att rekomendera då dom kräver värme i stommen innan dom bettar. _______ //Niklas |
|
|
Koni: Låter ju intressant det där! Men är dom däcken D.O.T märkta? Skulle ju vilja köra lite lagligt på strippen. Blanka däck AB |
|
|
ck3: Kommer inte ihåg om dom är DOT märkta, borde dock vara det när dom är tillåtna att användas på transportsträckor på vanlig väg i rally. Har lånat ut fälgarna dom sitter på så jag kan inte kolla direkt. _______ //Niklas |
|
|
Koni: OK, du kan ju kolla och rapportera då du kommer i kontakt me dom igen. Blanka däck AB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.