|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad ska man köpa för däck om man vill ha bättre fäste på gata och strip? Ska man gå på ett R-däck eller typ ett M/T? Det ska vara lagligt på gata! Man vill ju inte heller ha för bra grepp så saker och ting börjar flyga=) Måste ju finns några här som kör med slicks/R-däck! Vad tycker ni? Blanka däck AB | |
| R-däck som är E-märkta då sportdäck typ gatslicks (M/H o MT) tyvärr endast är D.O.T-märkta vilket betyder att det är det samma som att köra på slicks. På diverse tillställningar typ EDS så är det tillåtet att använda sig utav D.O.T-märkta däck. Ska du ha bra fäste rakt fram på gatan är det slicks som gäller. Ska du ha allrounddäck som är godkännda för gatbruk är det E-märkta R-däck som gäller o ska du ha lite mer fäste på En Dag På Strippen-dagarna så rekomenderar jag M/H eller MT som är D.O.T-märkta. | |
|
Hur är det med D.O.T-märkning nu. Är dom godkända på väg eller? Här finns lite alternativ: Länk Kolla på ET Street Radial Borde ju vara bra bett i ett sånt. Blanka däck AB |
|
|
Men pelle du får ju stryk av jag och henke ändå i sommar...=)... hehe.. Har du lyft ut motorn?? Jag ska försöka börja med ditt grenrör på tisdag.. men du får ringa under dagen så du kan komma å pröjsa lite böjar och rör.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Men jimmy! Innan du fått alla dina kilo på bilen i rörelse har jag redan gått i mål =) Blanka däck AB |
|
|
Ingen annan som har några erfarenheter eller nått däck att rekomendera? Blanka däck AB |
|
|
Ska du ha max grepp är det bara riktiga slicks som gäller själv kommer jag att beställa ett par M/H street som är D.O.T märkta dock ej lagliga på svenska vägar men hyffsat bra grepp. Det viktiga när du väljer däck är att dom ska vara ganska höga och mjuka sidor så dom får chans att vecka sej i starten då greppar det fint |
|
| men pelle kör med rullo däck....du är väl sponsrad av rullo och biltema....du har ju mer ös i bilstereon än i bilen... | |
| ck3: Kan ju rekomendera GoodYear slicks i så fall om nu inte det är andra krav. I så fall rekomenderar jag dig att läsa mitt tidigare inlägg. | |
|
och är det nån som vet hur stora/breda däck (te.x M/H , MT slicks) man får in i ett standard hjulhus bak på en e30 ? MVH/niklas |
|
|
Nicklas g: dom bör nog inte vara högre än 25-26" max 9" bred tror jag på. Sen beror det ju på fälgens offset också. Blanka däck AB |
|
|
Pickis: Du ska ha med wrinkle wall då antar jag. Hur håller ett sånt däck ET Street / ET street Radial om man kör på gata, typ till och från race? Blanka däck AB |
|
|
ck3: Helt rätt sånna ska jag ha. Dom håller hur bra som helst,du kan åka hela sommaren med sånna däck. |
|
| Annars funkar ju bf goodrich dragradials väldigt bra.Har testat såna på klistrad bana & det bettar på ordentligt + att dom fäster bra på ren asfalt ochså.Sen behåller man egenskaperna från ett vanligt däck ochså.Med wrinkle wall blir det ju 4-hjulsstyrning i kurvorna till & från rejset :( | |
|
Jag har provat /kör med TOYO RA1 och tycker att de är suveräna Men de är ej för gata. |
|
|
mikey: OK! Dom kan ju vara värda att kola upp. Annars så lutar det mest mot MT ET street radial. Blanka däck AB |
|
|
mikey: VIlket däck hade du? Comp T/A drag radial eller g-Force T/A drag radial Såg ju fina ut båda 2! Blanka däck AB |
|
| Hade Comp-varianten. | |
|
Hmmm...det står och väger mellan BFGoodfrich Comp T/A drag radial , g-Force T/A drag radial eller M/ ET street Radial Blanka däck AB |
|
| Är M/ ET street Radial motsvarigheten till drag radialsen? | |
|
Vi säljer lite "tarmarc" däck.. Dock bara upp till 16".. jag ska köra min 320turbo på dessa puckar.. Länk Mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.