|
|
|
|---|---|
|
min generator laddar från 11.4volt till 12.5volt när man kör och när den står still ligger det på ungefär 12volt jag har testat att byta ladningsregulator och batteri men problemet kvarstår har även kollat jordkabeln mellan motorn och karossen och den ser bra ut. skulle vara tacksam om någon har en synpunkt på detta problem? bilen är en 328i 97:a | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En generator ska ge 13,8-14,4 ca Volt när bilen går, annars laddar den inte. Ett fulladdat batteri ska ha minst 12,7 volt med avstängd bil. Lyser laddningslampan när tändningen är påslagen, innan bilen är startad ?? Har inget kan schema just nu, det kan ev finnas säkringar som påverkar laddningskretsen. ///MVH Hasso Länk |
|
laddningslampan lyser med tändning på och slocknar när man startar den som det ska va. sen kollade jag alla säkringar och dom verkar hela. jag tycker det är konstigt att volt talet ändras efter hur man gasar det ska det väl inte göra eller? |
|
svintoleffe |
Det låter nästan som om du ska byta generator tycker jag, då den låter trött. Bmw-Power MVH Leffe |
|
ja det kan du ha rätt i ska genast testa med en kompis generator som sutit på en 520 den ska passa tror jag. är så jäkla trött på detta problem annars är det den roligast bilen jag haft! tack för tipsen |
|
|
Sakta i backarna. Generatorn är inget större problem. Jag hade turen att ha en kompis farsa som är duktig på generatorer. Han bytte kol, släpringar och lager för 500.- Det är mycket möjligt att det är det som är felet om din bil har gått långt. mvh |
|
|
har testat med en kompis generator nu funkar skitbra det ligger på 14.1volt hela tiden hoppas bara det håller i sej men det gör det nog. här ska ut och åkas!! tack mvh/stefan |
|
|
kan vara dioderna.. billigt bytt i en motorelektrisk verkstad. max en hudralapp eller två.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.